Selamat berkunjung ke blog saya. Semoga kunjungan anda dengan niat yang baik. Blog ini sekadar mengisi ruang waktu cerita hidup saya dan aktiviti homeschooling saya bersama anak-anak. Semoga bermanfaat untuk semua. Wassalam.

Lovely Followers

Tuesday, 10 July 2012

Sentiasalah berhati-hati....


Banyak betul terjadi kemalangan di escalator yang dipaparkan kat berita di Tv baru-baru ni. Ngeri aku tengoknya... Semalam pun ada jugak kan berita pasal tu. Adam yang tengok pasal berita tu pun dia duk terdiam kejap macam takut. Aku pula ambil kesempatan dan bagitahu dia yang tak boleh main kat escalator.. Kalau nak naik atau turun kena tunggu Ibu dan abah...  Ada bahayanya jugak kalau tak hati-hati naik escalator. Boleh tersepit kaki, kalau anak terjatuh ada yang tersepit jari.. Pokok pangkalnya, kesedaran kita dalam menggunakannya dengan cara yang betul tu penting kan. 

Aku dulu pun pernah hampir nak jatuh ke belakang masa umur aku 10 tahun kot masa tu. Mujur masa tu ada orang kat belakang aku dan tolong tahan aku dari jatuh.. Itu yang bila bawa adam mesti pegang dia betul-betul dan tak bagi dia letak kaki kat bahagian tepi tu. Aku pegang dia dan letak dia berdiri kat tengah-tengah... Kalau time aku pakai skirt labuh memang kena peganglah kain skirt tu sikit... Kan tak pasal-pasal tertarik kan... Hehee... 

Tengoklah contoh gambar kat bawah ni, kesian kan.. Mintak jauhlah dari berlaku benda ni semua kat kita dan keluarga kita... Emmm.. ada yang aku baca, selipar crocs tu pun boleh jadi punca tersepit kalau naik escalator erk. Apepun sama-samalah kita berhati-hati kerana malang tak berbau kan.
-sumber pic : pokcik google-

7 Komen Cerita Hati:

AdaM Hawa said...

berhati-hati dan sentiasa mengawasi anak-anak..

Abil Fikri Ahmad said...

Salam..betu la, kena hati2 kalau tak nak tersepit cm tu..

IntaNBerliaN said...

selipar crocs tu pun bahaya ke... alamakkk alisha pakai seliapar tu la.. wlaupun crocs tipu je.. adehhh

mmg risau.. kne sntiasa hati2 kan..

permata biru said...

saya pun selalu takut klu naik escaletor kaisara mesti nak jalan sendiri..aduhh bimbang sgt..slelu ingatkan en husband aje..pgg ank baik2..

Chenta Eyfa Latieyfa said...

uihsss ngeri tgok.

P#eoniX said...

berhati-hati di jalan raya...opsss...di eskalator9btol ker haku heje??)..hehehheh....pesanan khidmat masyarakat...huhuhhh!!!

Chic Na said...

memang dah banyak kes tersepit kat escalator ni. kena lebih hati2.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

♥ Copyright © 2013 reserved to Myself. Template Edited by Cik Rose Cute