Selamat berkunjung ke blog saya. Semoga kunjungan anda dengan niat yang baik. Blog ini sekadar mengisi ruang waktu cerita hidup saya dan aktiviti homeschooling saya bersama anak-anak. Semoga bermanfaat untuk semua. Wassalam.

Lovely Followers

Wednesday 11 July 2012

Bila dia tolong melipat kain....


Adam memang suka tolong aku lipat kain baju. Kalau berlonggok banyak dalam bakul, mesti dia akan tegur, "Ibu, kenapa tak lipat lagi kain ni, dah banyak dah ni, " itulah cara dia tegur aku. Hahaha..... Memang pandai tau. Kadang tu, dia akan pilih sendiri baju-baju dia dan lipat sendiri... 
Aku memang suka ajak dia melipat sekali, masa dia kecik dulu pun siap main merangkak lagi atas longgokan kain tak berlipat tu. Bila lipat sama-sama, secara tak langsung dia akan belajar cara lipat baju. Aku ajarkan dia cara lipat baju dia jelah. Dan tak sangka dia dah semakin pandai dan betul cara lipatannya tu... Semalam pulak, memang dia yang lipatkan baju-baju dia tu snediri dan aku hanya tegur je bila dia macam keliru cara lipat. Dia marah kalau aku tolong dia lipat baju dia... Katanya, "Biar adam buatlah Ibu...". Kalau aku cuba betulkan pun kena marah ngan dia tau.. Tapi memang seronok lah tengok dia dah boleh lipat dan susun pakaian dia sendiri dalam almari lepas dah habis dia lipat semua tu. Terima Kasih Adam sebab rajin tolong ibu... Ibu sayang adam!!!

Harapnya bila besar nanti pun rajinlah jugak yer!!!

5 Komen Cerita Hati:

Rose Khadijah said...

hahaha..teringat time saya suruh Rayyan kemas menan dia, Rayyan sendiri yang cakap, ummi buat la..kan rayyan da lipat kain td..penat, tak lahat..(larat)..hahahah...

Masya said...

baguslah adam ni.. rajinnya... amir tak suke sgt lipat baju.. tapi kalau soh tlg masak cepat jer.. sibuk nak kupas bawang.. nak amik besen .. nak basuh ayam haihhhh ..... kdg² memang buat bergaduh kat dapur jer.....

AdaM Hawa said...

bersungguh adam lipat baju ni..

IntaNBerliaN said...

hihii baguslah adam ni.. rajin..!! :-)

Chic Na said...

anak sulong lelaki ni besar nanti mesti rajin menolong. :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

♥ Copyright © 2013 reserved to Myself. Template Edited by Cik Rose Cute