Selamat berkunjung ke blog saya. Semoga kunjungan anda dengan niat yang baik. Blog ini sekadar mengisi ruang waktu cerita hidup saya dan aktiviti homeschooling saya bersama anak-anak. Semoga bermanfaat untuk semua. Wassalam.

Lovely Followers

Wednesday 11 July 2012

Kisah adam disengat lebah.


Kisah ni dah lama... mengimbau kejap sebab rasanya belum aku catatkan storynya disini.  Kenapa aku tak catat kat sini erk? Huhu.. Terlupa agaknya....

Kisahnya bermula beberapa bulan yang lalu pada waktu malam. Adam terpijak seekor lebah sesat yang jatuh kat lantai... Mungkin adam ingatkan itu lalat, sebab tu dia pijak dengan kaki dia konon nak bagi lalat tu mati. Tiba-tiba dia meraung menangis cakap sakit... sakit.... Masa tu aku duk tengah online dan abah Adam tengah tengok Tv. Bergegas aku tengok kenapa dengan si kecik kesayanganku itu.. Rupanya ada seekor lebah yang dah mati kat lantai dan kat tapak kaki Adam ada tinggalan sengat lebah tu. Terus aku ke dapur dan ambil madu untuk disapukan kat tapak kaki dia yang kena sengat tu. Abah adam dengan cemasnya bawa adam turun ke kereta dan bawa segera ke hospital. Aku pulak ditinggalkannya sebab lambat sangat bersiap... Punyalah aku ni cuak dan cemas kat rumah sorang-sorang.. Boleh pulak kena tinggal dek abah adam.. Hanya tuhan je yang tahu betapa hati sangat risau bila takde dekat dengan anak saat tu...

Telefon jelah abah adam... Sejam lepas tu barulah mereka balik. Adam kena injection lah. Abah adam cerita, masa dalam kereta adam pengsan sebelum sampai hospital. Puas dia kejutkan barulah adam bangun.... masa tu memang dia pun cemas sangat dia kata... Itulah kisah adam kena sengat lebah.. silap aku jugak yang cuai dan terlampau bz meng'online' sangat masa tu. :)
Sekarang kan, kalau dia tengok Tv NatGeo tu kalau kuar citer tentang lebah, pasti dia ingat akan  kata lebah gigit kaki dia..

8 Komen Cerita Hati:

mama aryan said...

alo..sian adam..abahnye lg teruk sampai tinggalkan ibu sensorang kat umah..haha gabra ke apa

IntaNBerliaN said...

alahaiii adam... nape g pijak.. seriau pulak baca... nasib xda pe2...

cheqna said...

lambat ngat siap ekpun...lasum kena tinggal hehehehe

rieda_ffya said...

kesiannye..mesti sakit kan..

Chic Na said...

bahaya tu gigitan lebah. nasib baik takde pape.

Aqih said...

p.lang lg dasyt kn chik..19 ekor tbuan tnh...nsb x mti..

Aqih said...

sme cam p.lang..tp p.lang kne 19 ekor tbuan tnh mse kcik..

CtAyue said...

@Aqih ahah, kesian ngat ke mu masa tu..mujur mok cepat2 bertindak..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

♥ Copyright © 2013 reserved to Myself. Template Edited by Cik Rose Cute