Selamat berkunjung ke blog saya. Semoga kunjungan anda dengan niat yang baik. Blog ini sekadar mengisi ruang waktu cerita hidup saya dan aktiviti homeschooling saya bersama anak-anak. Semoga bermanfaat untuk semua. Wassalam.

Lovely Followers

Friday 6 April 2012

Hujan di tengah jalan, patah balik @ teruskan??




ihsan pokcik google



Pernah kah anda alami situasi yang mana ketika anda ke tempat kerja [dgn motor]. Dalam perjalanan yang tak sampai 10 minit keluar dari rumah tiba-tiba hujan turun. Apa yang anda akan buat? Patah balik atau teruskan je?

Saya menunggu Encik suami kot-kot lah dia patah balik tukar kereta ke kan pagi tadi. Tapi takde pulak balik nya.. Risau jugak bimbang dia basah kan tapi baju hujan memang dah  selalu standby dalam box motornya. Mungkin encik suami stop dulu kot kat mana-mana, bisik hati kecil saya. Telefon tanya kan dia dan memang betul pun. Dia malas nak patah balik katanya... Saya pulak ooo Ok. Nak main hujan lah tu. Huhu..

Bila fikir balik, ada benar nye jugak. Kalau nak patah balik semata-mata tukar kete, makin basah kena hujan sebelum sampai rumah balik. Jadi lebih baik berenti je kat mana-mana yang ada bumbung kan. Tunggu hujan  reda sikit baru sambung perjalanan. Lagi satu kan ke makan masa pulak kan.. Moral of the story nye, tengok cuaca dulu cmne sebelum keluar g keje. Dan....Kata orang sediakan payung sebelum hujan kan. Standby lah baju hujan siap-siap dalam box motor korang tu. Betul tak? Kalau yang berkereta tu takpelah ada bumbung. 

p/s : Masih sempat buat entri sebab yg sebenornya : Yes, besok baru balik kampung!! Pasti akan ku rindu nak jenguk sini. :)

6 Komen Cerita Hati:

AdaM Hawa said...

kalau sy pun.. teruskan.. berdasarkan pengalaman.. hehehe.. mmg akan teruskan.. kalau patah balik.. kompom.. EL.. muahaha..

ogyep yummy mellow said...

Salam kenal.. Dah lama tak mandi hujan la tu... Nak amik peluang mandi hujan, x de sape nak marah... Hehehehe

rieda_ffya said...

sy sentiasa berkereta...kalo hujan pn berbumbung la....

fardhila fawwazy blogspot said...

pernh gak naik mtor ngn abh..tiba2 hjn..berhnti tunggu reda...xmau ler ptah blk..huhu

Prettywrite said...

salam kenal :)
biasa kalau hari nampak macam nak hujan siap2 baju ujan dalam raga motor senang sauk jer bila rasa ujan turun still teruskan perjalan basah sikit2 takper janji tak lewat sampai ofis..hehe..

P#eoniX said...

windu plak kat sis..hehehhe...cam dah penah jumpe lak....gurau jer...saje jenguk jap...hehehh

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

♥ Copyright © 2013 reserved to Myself. Template Edited by Cik Rose Cute