Selamat berkunjung ke blog saya. Semoga kunjungan anda dengan niat yang baik. Blog ini sekadar mengisi ruang waktu cerita hidup saya dan aktiviti homeschooling saya bersama anak-anak. Semoga bermanfaat untuk semua. Wassalam.

Lovely Followers

Sunday 1 April 2012

Penangan Ultraman


Siapa tak kenal ultraman tu ape kan. Yang kecik yang besar semua orang kenal. Saya pun membesar dengan citer series tu. Memang hebat penangan Ultraman nih. Sekarang turn anak saya pulak yang terlalu fanatik dengan otomen. Abah dia lah suke sangat duk tayang video ultraman tu. Dah melekat pulak si kecik tu jatuh cinta pada super hero Jepun tu. Hehe...

Ultraman tu ape?
Ultraman ialah watak fiksyen yang ditampilkan dalam rancangan televisyen. Ultraman membuat kemunculan sulungnya dalam siri TV disiarkan melalui rangkaian Tokyo Broadcasting System (TBS) mulai 17 Julai 1966. Meskipun Ultraman adalah siri pertama yang menampilkan mahkluk Ultra, namun ini sebenarnya Siri Ultra yang kedua; Ultra Q adalah yang pertama. Rancangan ini menjadi fenomena budaya pop yang besar di Jepun dan telah menarik berpuluh-puluh rancangan tiruan seumpamanya serta juga banyak sekuel dan pembikinan semula yang kekal popular hingga kini. -Wikipedia-

Kalau pi mana-mana mesti nak tengok gak barang-barangan ultraman walau pun dia tahu banyak yg dia dah ada. Sampai buku pun kadang tu pilih yang ade gambor Otomen. Tapi nampak lah yang buku tu dia buat sampai habis ABC dan 123 tu semua. Sampai lunyai lah buku otomen tu dikerjakannya. Memang betul lah kan, anak kalau dah makin besor makin pandai pilih itu ini. Lepas tu pandai pulak tuntut janji ngan kiter.. Alahai Anak. 

Kadang risau jugak takut dia terikut ngan aksi-aksi otomen tu kan. Tapi saya selalu pantau lah. Kalau dia main ngan budak-budak lain memang pesan lah jangan buat orang dan jangan main lawan-lawan kasar. Setakat nih OK dan under control lagi lah. Tak pernah lah dapat report yg dia kasar ngan anak orang. Hope berterusan lah macam tu. Biar lah dia minat tengok ultraman tapi jangan terikut sangat udah lah kan.

Jom tengok collection Otomen anak saya. Ini sebahagiannya saje yer.. Hehe.. :)




Adam : "Peace utk semua. Saya memang minat otomen yer..."

2 Komen Cerita Hati:

P#eoniX said...

wah!!!!banyak koleksi anak sis....koleksi sis xder ker???hakahkhak....

CtAyue said...

haha..koleksi sis benda lain ler..haha :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

♥ Copyright © 2013 reserved to Myself. Template Edited by Cik Rose Cute