Selamat berkunjung ke blog saya. Semoga kunjungan anda dengan niat yang baik. Blog ini sekadar mengisi ruang waktu cerita hidup saya dan aktiviti homeschooling saya bersama anak-anak. Semoga bermanfaat untuk semua. Wassalam.

Lovely Followers

Sunday 1 April 2012

Singgah Kedai Rakyat 1 Malaysia



Inilah first time saya terjah kedai 1 malaysia. Lagipun kat sini baru je pun beroperasi. Jauh sikit dari rumah.. kebetulan lalu situ jadi singgah lah nak tengok apa ada kat situ kan.

Seperti matlamat kerajaan lah kan mewujudkan kedai 1 malaysia sebagai satu inisiatif dalam membantu rakyat berbelanja kan.


'Kedai Rakyat 1 Malaysia', adalah merupakan sebuah kedai yang berkonsepkan pasar mini yang menjual pelbagai barangan keperluan asas dengan harga yang rendah. Inisiatif ini lahir dari YAB Perdana Menteri Malaysia, Dato’ Sri Mohd Najib Tun Razak diatas keperihatinan beliau untuk meringankan beban rakyat berpendapatan rendah yang tinggal di kawasan bandar. Ini juga bertepatan dengan slogan “Rakyat Didahulukan” yang telah diilhamkan oleh YAB Perdana Menteri Malaysia. Penubuhan ‘Kedai Rakyat 1 Malaysia’ ini juga diharap dapat mengawal kenaikan harga barangan runcit sewenang-wenangnya yang selama ini telah didominasi oleh syarikat pengeluar antarabangsa. Sumber.


Kedai nih kat Kompleks Pendaratan EPSB, Jalan Tok Bali, Semerak.


Saya tengok pun memang harga nya agak murah dari kedai runcit biasa. So, berbaloi lah jugak beli kat situ. Tapi saya hanya beli gula kastor 1kg = RM3.50 dan beberapa barang makanan si kecik Adam. Saje je singgah sebenarnya lepas jalan2 kat Pantai Tok Bali tu. Tapi murah lah sebab biasa saya beli 1kg = RM 4.40.  Tapi jauh lah sikit dari rumah saya. Sekali sekala boleh lah singgah. :)


3 Komen Cerita Hati:

LYAfrina said...

x pnh jumpa n masuk lg kedai rakyat 1 malaysia ni

rieda_ffya said...

x pernah singgah lagi kedai 1msia ni...

AdaM Hawa said...

x pnh masuk lg kedai 1 malaysia ni.. sbb x de kat sini.. hehehe

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

♥ Copyright © 2013 reserved to Myself. Template Edited by Cik Rose Cute