Selamat berkunjung ke blog saya. Semoga kunjungan anda dengan niat yang baik. Blog ini sekadar mengisi ruang waktu cerita hidup saya dan aktiviti homeschooling saya bersama anak-anak. Semoga bermanfaat untuk semua. Wassalam.

Lovely Followers

Friday 1 June 2012

Bila Adam kata nak tengok TV Adam??



Hari tu Adam asyik duk mintak tengok Ben10 online je kan. Sekarang Adam ada perangai baru pulak, dia akan merajuk kalau kami tukar channel lain. Dia akan kata,  "Adam nak tengok tv adam, salah ke abah??".

Bangun je tidur, dia akan amik remote tv dan kata lagi, "Ibu, Adam nak tengok Tv Adam".

Oh..cukup penat bila siang dari pagi sampai petang pun Tv channel dia.. Malam pun channel dia jugak kadang tu. Adoii... Sebab itu abah dia hanya bagi bukak TVIQ je kat dia dan bukan lagik Ceria seperi sebelum ni. Kalau nak tengok channel lain, kami kena cakap elok-elok dan pujuk pulak Adam tu. Super spontan, drama melayu, citer omputih yang robot2 dan lawan2 tu dia akan OK lah kalau tukar pun. Kalau dia tak berkenan, dia akan merajuk dan kata, "Adam nak tengok Tv Adam, salah ker ibu abah??".

Inilah dia budak yang tengah membesar.. Macam-macam ragam dia.. Last-last kami decided bukak channel TVIQ je kalau dia mintak tengok Tv dia. Kat situ dia boleh gak belajar kan.. Kalau asyik melayan tengok kartun aje.. Penat jugak tu. Mujur dia suka gak tengok.. terutama yang Oh! My English tu.. kadang tu sampai dia terikut-ikut pulak. :)

Siap hisap ibu jari lagik!!
Entah paham ke tidak tu!!

2 Komen Cerita Hati:

Saya Disini said...

kemain lgi dia tngk tv

IntaNBerliaN said...

pandai adam tgk tv :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

♥ Copyright © 2013 reserved to Myself. Template Edited by Cik Rose Cute