Selamat berkunjung ke blog saya. Semoga kunjungan anda dengan niat yang baik. Blog ini sekadar mengisi ruang waktu cerita hidup saya dan aktiviti homeschooling saya bersama anak-anak. Semoga bermanfaat untuk semua. Wassalam.

Lovely Followers

Sunday 27 May 2012

Potong Q orang, patut ke?


Pernah tak kalian berada dalam situasi dimana ketika kalian sedang berdiri lama dan beratur panjang menunggu giliran bayaran di kaunter dalam hypermarket, tiba-tiba datang orang mencelah masuk letak trolinya tanpa sikit pun ada perasaan bersalah. Geram tak dengan orang macam ni? 
-Ihsan pokcik Google-
Itulah yang kami alami semasa tengah tunggu turn nak bayar belian barangan dapur. Kami beratur lama dah kat situ cuma jarakkan sedikit untuk beri ruang orang lalu. Sakitnya hati bila tiba-tiba ada orang potong Q kami dengan mencelah letak troli dia depan troli kami macam tu je. Dah lah trolinya penuh, lepas tu langsung tak bertanya atau tegur kami samada kami tengah beratur atau ape ke kan. Inilah yang layak dikatakan orang yang pentingkan diri sendiri dan langsung takda punya rasa bersalah potong Q orang. Boleh buat keras kepala dia je. Sekurang-kurangnya tanya atau tegur lah orang yang memang sedang beratur ni kalau nak cepat sekalipun. Atau mungkin jugaklah dia sengaja buat-buat tak nampak ada ramai orang tengah beratur kot. Aku tengok macam orang yang berilmu tapi sikap??? Budi Bahasa budaya kita. Tepuk dada tanyalah hati, patutkah macam tu??

Nota : Kami....... kalau tengok orang beratur agak jauh sikit dari kaunter (kadang perlu beratur jauh sikit bila terpaksa beri ruang laluan jalan orang), memang kami akan tegur dan bertanya dulu. Kalau memang dia tengah beratur, kami akan tolak troli beratur di belakang orang yg sedang beratur tu. Bukan nak kata kami bagus tapi itulah yang selalu kami buat dan amalkan. Bila kena macam tu kat kami, rasa geram pun ada.. Kalau kalian geram tak?

3 Komen Cerita Hati:

rieda_ffya said...

sound je org camtu ayue..nyampah pon ade..

P#eoniX said...

tuh yang lempang dulu baru bertanya...mungkin nak cepat@x perasan orang yang ngah beratur kot...sabau je lah...kang kite cakap lelebih orang tuh lagik berilmu dari kite...huhuhh!!!!

Chic Na said...

memangla geram kan. senang2 je potong Q camtu. kena masuk kelas sivik org mcm tu. :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

♥ Copyright © 2013 reserved to Myself. Template Edited by Cik Rose Cute