Selamat berkunjung ke blog saya. Semoga kunjungan anda dengan niat yang baik. Blog ini sekadar mengisi ruang waktu cerita hidup saya dan aktiviti homeschooling saya bersama anak-anak. Semoga bermanfaat untuk semua. Wassalam.

Lovely Followers

Wednesday 30 May 2012

Men Rainbow kan Kek di petang hari...


Hari ni main pondok-pondok sat dengan kakak2 merangkap kawan kat kuartes nih.. Hehe.. Hari tu buat Rainbow Cake tidaklah segebu dan selembut hari nih. Ayoyo.. apasal entah.. agaknya aku malu kot bila ramai yang jadi pemerhati time aku buat kek, itu yang tidak berapa menjadi cantek tuh. Hihik.. Takpelah, at least dah bagitahu cara camne nak buat dan layerkan kat kawan-kawan tu. Punca terlebih lembut mungkin terlebih butter atau telur saiz besar kot... Lembut tu okay lah sebab boleh dimakan cuma nak men 'deco' nya agak susah sikitlah.. 



-Inilah hasil kek rainbow tapi kali ni pakai creamcheese frosting untuk layer dan topping keseluruhannya-
Resepi boleh tengok entri sini Rainbow Kek

Mana gambar kekawan?? Hoho.. Diorang tak mau amik gambor.. :)

5 Komen Cerita Hati:

Ayuni said...

cantik, nk mkn pun syg....

Chic Na said...

boleh buat kelas baking la pasni ayu. cik na minat gak baking2 ni. leh blaja ngn ayu. :)

IntaNBerliaN said...

wah.. pandainya buat kek.. :-)

LYAfrina said...

comelnyer...
kalo lya... mmg x jadi kot.

AdaM Hawa said...

dari ari tu nak buat.. sampai skrg tak terbuat2.. hehehe.. mood dah ke laut..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

♥ Copyright © 2013 reserved to Myself. Template Edited by Cik Rose Cute