Selamat berkunjung ke blog saya. Semoga kunjungan anda dengan niat yang baik. Blog ini sekadar mengisi ruang waktu cerita hidup saya dan aktiviti homeschooling saya bersama anak-anak. Semoga bermanfaat untuk semua. Wassalam.

Lovely Followers

Friday, 25 May 2012

-Abah adam belanja Ikan Bakar-


Hari Rabu yang lepas, Abah Adam belanja kami makan ikan bakar. Adam punyalah seronok hingga dia dah pandai makan ikan sendiri tanpa perlu kami asingkan isi dan tulang kat dia.Pada mulanya,aku agak ragu-ragu jugak nak bagi dia makan ikan seekor macam tu je. Tapi memandangkan dia bersungguh nak makan sendiri dan marah aku cubit-cubitkan isi kat dia seperti kebiasaan aku buat, maka aku akur jelah bagi dia cuba belajar makan ikan tu sendiri. Pandai pulak dia makan, tulang-tulang dia asingkan kat tepi.. Banyak jugak Adam makan dan seronoknya dia sebab dah berjaya makan sendiri ikan tanpa perlu aku cubitkan isi dah kat dia. Pergi makan ikan bakar dan dalam masa yang sama Adam jadi pandai pulak makan ikan dengan sendirinya tanpa bantuan dah. :)

-Adam yang suka makan-
 Sotong goreng celup tepung - RM7
 Ikan bakar- Kami order ikan pari (adam yang nak), ikan merah, kembung. Cukuplah bertiga je kan. :)
 -Udang bakar-
 -Ikan Merah-

Kami makan kat Zul Ikan Bakar kat Kuala Besut, sebelah kanan lepas Jambatan. Best jugak ikan bakar kat sini tau.

4 Komen Cerita Hati:

Masya said...

amboii sedapnya.... semua yang bakar8 yer.. dari ikan.. ke.. udang...

P#eoniX said...

cam sedap jer...erk udang bakar kalau hade kerang bakar lagik sedap...heheheh...akuh nak tag ko bleh x???hehehe
http://pheonixcharlotte.blogspot.com/2012/05/bellajane-first-giveaway.html

Che Rosliza Che mat said...

Kuala besut ikan bakarnya sedap...

Chic Na said...

nmpk menyelerakan je ikan bakar tu. pandai ek adam makan ikan. baru 3 tahun kan?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

♥ Copyright © 2013 reserved to Myself. Template Edited by Cik Rose Cute