Selamat berkunjung ke blog saya. Semoga kunjungan anda dengan niat yang baik. Blog ini sekadar mengisi ruang waktu cerita hidup saya dan aktiviti homeschooling saya bersama anak-anak. Semoga bermanfaat untuk semua. Wassalam.

Lovely Followers

Thursday 2 May 2013

~Adam akan bercuti sekolah sebulan~


Gara-gara ibu nak balik bersalin di kampung, maka si anak pulak jadi mangsa buat cuti sekolah sendiri. Hihik.. Tapi dah inform awal-awal dah kat Cikgu tadika Adam yang Adam akan cuti sekolah sebulan dan start sekolah semula bulan Jun nanti. Sebenarnya boleh je nak tumpang Adam di tadika kat kampung sebab Adam kan sekolah Tadika Kemas.. tapi tak tahulah camne samada dia nak pergi atau tidak. Kan dah berbeza tempat, cikgunya lain dan kawan-kawan pun tak kenal kan. Tapi saya bawa jugaklah balik uniform sekolah dia kot lah tiba-tiba dia nak gi sekolah pulak. Oh ya.. blog pun akan bercuti jugalah nampaknya.. Alahai rindulah nanti saya nak menulis disini... (^_^)
Yang bagusnya cikgu kelas Adam ni iaitu Cikgu Ma... siap bekalkan Adam buku-buku dan vitamin satu botol lagi tau. Hihik.. Balik dari tadika tadi, Adam tunjuk yang cikgu bagi buku dan suruh makan vitamin sekali sehari nanti katanya. Rasanya Adam tak tahu yang dia kena cuti sekolah sebulan dan tak dapat jumpalah cikgu kesayangan dia tu..

Nota : Adam excited nak balik kampung, tak habis-habis ngajak balik cepat padahal cuti abahnya weekend ni. Penat nak menjawab pertanyaan dia, jap jap tanya bila nak balik? Katanya balik umah grandma (Bonda saya) dia nak jumpe pok adik dan nak gi Zoo. Balik umah ummi (MIL saya) pulak, dia nak ajak Abahnya main kat Taman Ballon.. Haha.. rindu nak main ballon city kat Teluk Chempedak lah tu kan. Itu pulak yang dia sebut.. Amboih pandai-pandai lak dia plan itu ini kan.. Tak tahu ke yang ibu balik kampung ada sebab lain..Nak melayan ronda sana sini dah tak larat ibu ni kot... (^_^)

5 Komen Cerita Hati:

Chic Na said...

mesti la adam rindu cikgu & kawan2 sekolah dia. nanti belajar kat rumah la dgn mak/ayah saudara. ;)

P#eoniX said...

ngeee....besalah bebudak nak balik kampong mesti aksited...macam nak balik raye...heheheh...x per kami paham...selesaikan dulu urusan yang penting...cume x sabar nak tengok muke baby tuh....hehehh mesti comel cam adam!!!

LYAfrina said...

waa..lama adam bct..tp xpela..sbb dibekalkan buku..lg pon, rasanya adam dh pndai..walaupon ct, xde effect apa2 kan..

Masya said...

sunyilah blog lps ni.. nnt cerita pasal baby yer..

Nora Karim said...

baiknya cikgu dia siap bekalkan vitamin lagi...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

♥ Copyright © 2013 reserved to Myself. Template Edited by Cik Rose Cute