Selamat berkunjung ke blog saya. Semoga kunjungan anda dengan niat yang baik. Blog ini sekadar mengisi ruang waktu cerita hidup saya dan aktiviti homeschooling saya bersama anak-anak. Semoga bermanfaat untuk semua. Wassalam.

Lovely Followers

Sunday 28 April 2013

Panau ke apa yer??


Risaunya saya bila tengok ada bintik-bintik putih kat muka anak bujang kesayangan saya tu. Entahlah dari mana datangnya bintik-bintik tu. Mulanya sikit je dan ingatkan parut terkena kuku ke apa. Sekali diteliti macam semakin menjadi-jadi pulak dah. Naik risau pulak saya... dah tak nampak licin dah kulitnya.. Hilang dah kehensemannya tu sikit.. Hahaha.. Perasan betul kan. Yelah, seorang ibu tetap akan kata anak dia tu comel walau macamanapun.... (^_^)
 Nampak tak? Ada bintik-bintik putih di sebelah pipi kanannya.. Makin banyak pulak tu. Panau kah ini yer? Saya ingatkan parut apa, itu yang buat tak tahu sangat je sebelum ni tapi bila tengok makin banyak pulak bintik kecik-kecik tu, risaulah pulak jadinya... Saya letak ubat krim gamat jer.. Tapi macam tak menunjukkan kesan positif pun. Nampaknya kena cari ubat lain lah kalau benar ini panau.. Emmm.. tak suka tengok muka anak naik bintik camgini, mulalah risau.
Dah kurang hencem dah anak ibu ni disebabkan ada bintik putih tu. Nanti kita cari ubat yer.. Kesian anak ibu..

Nota : Entahlah apa puncanya jadi camgitu kat mukanya. Oh ya, kalau saya letak masker PMC kat muka Adam ni, rasa-rasanya membantu tak? Plannya nak try gak PMC tu.. (^_^)
Ubat apa erk sesuai untuk hilangkan masalah camgini? Mintak pendapat kalian sikit... Hihik..

3 Komen Cerita Hati:

Puan Kutu said...

klu kt farmasi mitak je ubat panau..mesti dpt yg jenis sapu tu kot..sy pun tak berapa tau sgt pasal ubat panau nie..:)

P#eoniX said...

pengalaman akuh lah...kikis ngan pisau n kalau dye ade habuk melekat kat pisau tuh maknanya panau...so,slalu aku gune krim panau lepas abes kikis...insyAllah lelame panau tuh ilang...kalau bukan panau kene cari ubat lainlah...hehehehe...

Chic Na said...

kena pegi jumpa doc la utk kepastian. kang salah letak ubat lak. huhu..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

♥ Copyright © 2013 reserved to Myself. Template Edited by Cik Rose Cute