Selamat berkunjung ke blog saya. Semoga kunjungan anda dengan niat yang baik. Blog ini sekadar mengisi ruang waktu cerita hidup saya dan aktiviti homeschooling saya bersama anak-anak. Semoga bermanfaat untuk semua. Wassalam.

Lovely Followers

Thursday 19 July 2012

-Penat-


Kesabaran adakalanya ada batasnya
Ketabahan adakalanya ada rapuhnya
Kesungguhan adakalanya ada halangannya
Kemenangan adakalanya ada kekalahannya

Menahan rasa sendiri adakalanya menyiksakan diri
Menanggung sabar adakalanya menderitakan jiwa

Penat... Penat.. Penat..
Sampai bila dan bila lagi....
Apakah aku tidak bersyukur?
Bukan... bukan aku tidak bersyukur
Mengeluh?? Bukan mengeluh cuma cuba untuk kuatkan hati
Merungut?? Tidak.. aku tidak merungut cuma berbicara dengan hati sendiri..
Apapun yang berlaku adalah yang terbaik dari-NYA.
Ku mohon semoga aku terus kuat, sabar dan terus bersabar...

5 Komen Cerita Hati:

Unknown said...

wah bersajak puisi pulak yer...

ct rahani said...

nape nih dear? sabo yer.. setiap masalah ader jalan penyelesaiannya.. tc k.. :)

CtAyue said...

@izan mama mia hehe.. sekali sekala mama mia.. :)

CtAyue said...

@ct rahani takde ape.. kadang2 ada masa muncul lah macam2 yg tak kena kan..hehe.. I'm Ok.. mekaseh yer..

Chic Na said...

sabar ayu. sabar itu indah. :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

♥ Copyright © 2013 reserved to Myself. Template Edited by Cik Rose Cute