Selamat berkunjung ke blog saya. Semoga kunjungan anda dengan niat yang baik. Blog ini sekadar mengisi ruang waktu cerita hidup saya dan aktiviti homeschooling saya bersama anak-anak. Semoga bermanfaat untuk semua. Wassalam.

Lovely Followers

Saturday 21 July 2012

Rindu mereka..


Masa kecil............ bila fikirkan adik beradik yang ramai tu sangatlah tension. Kadang tu macam anjing dengan kucing.. ada jer benda yang boleh jadi gaduh.. Kena kongsi banyak benda lak tu sama-sama.. Aku pulak selalu sangat kena buli dek abang aku yang 3 orang tu. Suka sangat diorang tu usik adik-adik dan aku pulak jenis garang dengan adik-adik sampai adik-adik pun tak berapa rapat dengan aku.. Lagi satu pulak sebab aku duk hostel masa zaman belajar aku dulu, jadi jarang ada kat rumah. Itu yang kadang rasa macam jauh je kemesraan tu tapi hakikatnya masing-masing saling menyayangi cuma antara kami tak berapa pandai nak tunjuk rasa sayang tu kot... Hihik.. 

Rindu kenangan zaman kecil dengan adik beradik yang 9 orang semuanya tu dan yang ramai lelaki je semuanya. Aku punya seorang je kakak tapi sejak kecil dia dibesarkan mak sedara dan aku mula rapat dengannya masa aku study di kampus sebab selalu bertandang ke rumah dia. Masa tu kampus aku dengan rumah dia dekat kan... Adik perempuan pulak pun sorang jugak.. Hehe.. Teman bergosip aku dah sekarang nih tapi masa dia kecil aku suka jugak buli dia.. Hahaha.. 

Sekarang kan... bila semua dah besar, masing-masing dah kerja, dah ade keluarga sendiri dan adik yang bongsu tu pun dah form 2 dah. Terasa kejap jer masa itu berlalu.. Rindu mereka semua.. Terutamanya kat abang long dan adik peso aku.. Dah lama tak jumpe diorang. Time aku balik kampung, diorang tak balik, time diorang balik, aku pulak tak balik.. Last jumpe raya tahun lepas.. Mahunya aku tak rindu mereka tu.. Nampak gayanya kena tunggu raya lagilah baru boleh berkumpul ramai-ramai.. Memang meriah sangat suasana masa tu dan mulalah tersedar yang cepatnya masa tu berlalu pergi.. Masing-masing  sudah dewasa dah.... Aku sayang mereka walau aku tak berapa pandai tunjuk sayang.. Hihik.. :)

p/s : Motif entri ni tak tahulah kenapa sebabnya aku memang rindu mereka.. Hihik.. Terharu bila tiba-tiba tengok ada komen dari adik aku.... :)

7 Komen Cerita Hati:

Chic Na said...

bila dekat bergaduh, bila jauh rindu kan. huhu..

P#eoniX said...

garang ghupenya ko yek...tengok cam x garang jer...lemah lembut,punya ciri-ciri keibuan...heheheh..neh ape yang haku raselah...kalau x betul sorry...kih...kih...kih...bestlah kalau hade adek sendiri komen...atlease,dorang leh paham kehidupan ko lebih rapat&merapatkan hubungan adik-beradik..heheheh...selamat berpuasa hari pertama....adam puase x???hik...hik...hik...

LYAfrina said...

biasa a tu..bla dh bsr..masing nk bjumpa pun ssh kan..jumpa pon time raya..tupon kdg2 x complete..sama la..lya pon rindukn kmeriahan zaman2 kcik dulu..

salam ramadhan ayue

Cikrosecute said...

besarnya famili....mesti seronok...

CtAyue said...

@Chic Na mmg pun kan chicna..hehe

CtAyue said...

Pheonix : hehe.. aku ni nmpk je lembut tp ade gk garangnya..hehe..selamat berpuasa.. adam puasa sampai kul 10pg jer.. :)

Masya said...

betul tu dah besar ni bile dah ade keluarga masing² barulah terasa rindu dan lainnya huhuhu.. dulu masa kecik gaduh jer...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

♥ Copyright © 2013 reserved to Myself. Template Edited by Cik Rose Cute