Selamat berkunjung ke blog saya. Semoga kunjungan anda dengan niat yang baik. Blog ini sekadar mengisi ruang waktu cerita hidup saya dan aktiviti homeschooling saya bersama anak-anak. Semoga bermanfaat untuk semua. Wassalam.

Lovely Followers

Friday 1 June 2012

-Nasi Hujan Panas-


Hari Jumaat pasti ada menu spesel sikit.. Hari ni menhujan panas kan nasik.. Hahaha.. :)
Adam panggil nasik ni, nasi merah hijau.. Tengoklah tu berselera dia makan. :)

Rasa-rasanya ada orang bosan tak baca blog aku erk? Sebab aku asyik post pasal masak memasak je kat sini. Sebenarnya kan, sejak aku dah berubah tittle jadi 'Puan' ni baru ler rajin masak itu ini.. Dan baru lah tergedik-gedik nak cuba masak macam-macam resepi. Kalau dulu masa zaman 'Cik'.... memang aku malas yang amat. Tambah pulak aku banyak duk hostel kan. Mak suruh tolong kat dapur punyalah aku malas buat dek jer. Kadang saje je aku buat-buat tidur dan tengok Tv lah.. Awal-awal kawen dulu memang aku masak main belasah aje.. Laksa penang favourite Abah Adam tu pun aku belajar dari mertua. Sampailah Abah adam puji kata sedap. Yang paling aku tak sangka bila aku try buat kek dan menjadi.. Tak tahu pulak yang aku ada bakat buat kek rupanyer. Hahak.. Poyo jer ayat aku ni. Jadinya, salah satu sebab jugak dalam blog ni ada catatan menu masak-masak aku supaya bila Adam besar nanti atau coming soon anak-anak aku boleh belek resepi ibu dia kat sini selain catatan-catatan kisah aku, dia dan kami-kami...... :)

Nota : Kepada yang tak pandai masak sebelum kawen, jangan risau.. Nanti dah kawen akan pandai masak dengan sendirinya. :)

2 Komen Cerita Hati:

Ayuni said...

hm, advice yg bagus...sye pun x pndai masak....

Chic Na said...

tak kisah pun. suka. leh share resepi. hihihi.. :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

♥ Copyright © 2013 reserved to Myself. Template Edited by Cik Rose Cute