Selamat berkunjung ke blog saya. Semoga kunjungan anda dengan niat yang baik. Blog ini sekadar mengisi ruang waktu cerita hidup saya dan aktiviti homeschooling saya bersama anak-anak. Semoga bermanfaat untuk semua. Wassalam.

Lovely Followers

Monday 3 June 2013

~Buku Cerita Untuk Adam~


Bila Adam dah berjaya habiskan buku 8 bacalah anakku, saya belikan pula dia buku cerita untuk mantapkan lagi tahap bacaan adam.. Nampaknya Adam sukakan buku cerita ni dan dia cuba membacanya sendiri dan saya hanya tengokkan aje betulkan mana yang dia tersilap sebut. Alhamdulillah semakin baik mutu bacaannya dan dia dah takde mengeja lagi dah bila membaca sebaliknya dia akan terus je membaca perkataan.

Tapi apa yang kesiannya kat Adam sekarang ni... saya kekurangan masa untuk homeschooling dia. Kesian pulak dia. Kadang tu dia datang bawa buku-buku dia kat saya tapi saya yang masih tak larat mana lagi ni hanya dapat layan dia gitu-gitu aje.. Nampaklah adam macam terasa dengan perubahan yang berlaku sekarang ni.. Maklumlah, masa saya dah berbahagi dengan adik dia kan.. Lagi pula saya masih belum kuat sepenuhnya, jadi tumpuan untuk dia tu agak kuranglah sikit. Mujurlah abahnya rajin ganti layan karenah dia.. Terima kasih buat encik suamiku kerana cuti semata-mata untuk jaga diri ini dan anak-anak sementara saya yang masih berpantang lagi..
 Satu buku cerita dan satu buku aktiviti untuk Adam. Buku cerita tu dibeli kat Mydin je pada harga RM9.99.
Bagusnya buku ni sebab ada 8 cerita moral dan perkataannya juga diwarnakan mengikut sukukata yang memudahkan anak-anak untuk membaca perkataan tersebut.

Saya pun tak sabar nak sambung aktiviti homeschooling dengan Adam tapi kena susun jadual sebetulnyalah nampaknya lepas ni. Hahaha.. (^_^)

0 Komen Cerita Hati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

♥ Copyright © 2013 reserved to Myself. Template Edited by Cik Rose Cute