Selamat berkunjung ke blog saya. Semoga kunjungan anda dengan niat yang baik. Blog ini sekadar mengisi ruang waktu cerita hidup saya dan aktiviti homeschooling saya bersama anak-anak. Semoga bermanfaat untuk semua. Wassalam.

Lovely Followers

Monday 13 August 2012

Dia dah mula suka S.U.S.U


Alhamdulillah........... Adam sudah mula menampakkan minatnya pada rasa susu. Maklumlah selepas dah bercerai susu badan, memang dia langsung tak nak susu tepung. Kadang tu terpaksa saya campurkan dalam menu lain pulak. Contohnya bila buat donut atau jemput-jemput, saya akan cuba campurkan sikit. 

Dia dah mula minum susu tapi susu yang dalam kotak je. Kalau susu tepung tu kan, dia tak berapa suka pulak walau dah saya campurkan dengan milo. Milo + susu pekat manis = dia NAK pulak.. Bila dia suka susu kotak, saya dah cukup happy dah. Sekurang-kurangnya ada jugak susu yang boleh buat dia nak jugak minum. Susu kan penting untuk sumber kalsium dia yang nak membesar tu kan. Bila minum susu kotak ni, dia kata macam yang dalam iklan Tv yang budak gi sekolah bawak susu tu. Hihikk.. Macam-macam tau. Umur macam Adam ni dapat bagi dia minum 1-2 gelas sehari pun dah buat saya suka dah. Jenuh jugak nak beli susu kotak kan.. Huhu... :)
 Ini pulak dia minum Milo + susu pekat manis
 Ini pulak susu dia boleh minum.. Haih, jenuh jugak nak beli tu kalau setiap hari kan..Hehhe.. Tapi bukan beli hari-hari pun.. :)
Budak baru pandai nak minum susu.. Hish hish.. :)
Siapa ni? Hahaha.. Ini kisah minggu lepas masa dia main-main buat lawak kat saya. Adam yang suka perli Ibu. Dia sendiri yang pakai ini tau tapi dia tahu ini pompuan punya. Dia tahu membezakan yang mana pakaian lelaki atau pompuan. Misalnya kalau kat pasaraya, saya tunjukkan gaun baby girl dan main-mainlah bagi kat dia, terus dia marah saya dan kata, "Itu hok pompuan lah Ibu, ibu salah ke". Hahaha.. Saya pulak yang terkena tau..

3 Komen Cerita Hati:

Chic Na said...

ok la tu. at least dia minum jgk walaupun sikit.

pandai adam melawak. huhu..

rieda_ffya said...

jarang jumpa budak x suke susu..comei adam pakai tudung..cam pompuan laa.

Masya said...

anak sy kalau yg dalam kotak ni sekejapan jer.. dia makan dgn milo, cornflakes x pun honey star...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

♥ Copyright © 2013 reserved to Myself. Template Edited by Cik Rose Cute