Selamat berkunjung ke blog saya. Semoga kunjungan anda dengan niat yang baik. Blog ini sekadar mengisi ruang waktu cerita hidup saya dan aktiviti homeschooling saya bersama anak-anak. Semoga bermanfaat untuk semua. Wassalam.

Lovely Followers

Thursday 29 October 2015

Abm untuk belajar membaca


Belajar membaca dengan pelbagai aktiviti boleh menarik perhatian anak. Dhia belum lagi diajar membaca..saya fokus dia untuk Al-Furqan dulu. Abm ni saya guna masa ajar anak kawan hari tu dan boleh simpan untuk Dhia juga nanti.

 Buku sukukata. Tulis sukukata dan letak dalam file folder.
 road games. Caranya setiap kali kereta comel anak lalui flashkad sukukata tu, minta anak sebut.
 Puzzle stick. Saya guna lidi satay dan lukis atas A4 je. :)
Flashkad stick. Saya guna dolly paper untuk tulis sukukata dan lidi satay. Pelbagai guna abm ni. Kalau letak atas polestrin ni, boleh main games kita sebut, anak cari dan ambil stick sukukata tu. Selain tu, abm ni boleh guna untuk buat perkataan juga. Boleh guna untuk hunter games. Sembunyikan kat mana2 dan anak cari la. Hunter games ni nanti nak cuba juga nanti.. inshaaAllah jika punya waktu sesuai. Boleh google je cara nak beraktiviti dengam hunter games tu.. 

1 Komen Cerita Hati:

nini said...
This comment has been removed by a blog administrator.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

♥ Copyright © 2013 reserved to Myself. Template Edited by Cik Rose Cute