Selamat berkunjung ke blog saya. Semoga kunjungan anda dengan niat yang baik. Blog ini sekadar mengisi ruang waktu cerita hidup saya dan aktiviti homeschooling saya bersama anak-anak. Semoga bermanfaat untuk semua. Wassalam.

Lovely Followers

Friday 6 September 2013

~Mood Kelaut~

Entah kenapa sejak beberapa hari ni mood agak tak stabil.. haha.. nak menulis hapdate pun tak tahu nak coret apa walhal banyak story yang belum tercatat lagi di sini buat kenangan mereka si anak-anak tersayang tu. 

Serius agak penat kebelakangan ini.. Dengan ragam si abang yang mengada belum sudah lagi tu dan ditambah dengan ragam si adik nak berubah bulan. Dhia dah nak 4 bulan... setiap kali nak bertambah bulan, bertambah jugalah ragamnya tu.. kata orang tua... itu biasalah perangai berubah bulan dia.

Semakin pandai dah si adik demand nak didukung, ajak kuar rumah... dah tu makin pandai buat grrrrr seakan marah geram. si abang pulak makin lasak dan tak habis-habis nakkan perhatian. beri arahan sekali dua, emm takmo layan sangat dah dia.. kena banyak kali cakap, dia ikut cuma lambat sikitlah sebab dia suka main-main. memang menguji kesabaran betul anak-anak soleh solehah saya ni. 

Semalam saya dah mula hantar Adam mengaji di rumah ustaz iaitu jiran blok saya jugak. di tabika macam agak slow jer dia nak pickup..kalau saya yang ngajar pulak, dah banyak main. Untuk kebaikan dia, kami pun sepakatlah hantar dia ngaji ngan ustaz. Adam sambung iqra 3 sama macam kat tabika. Harapnya cepatlah dia pandai mengaji nanti.. InshaAllah..
 Dhia dah semakin membesar tapi taklah bambam mana.. Ni ikut ibu punya gen.. Kiki..
Abang Adam yang terlampau banyak idea.. 

Ya Allah... lindungilah anak-anakku.. Peliharalah mereka. Kurniakanlah kesihatan yang sentiasa baik buat mereka. Jadikanlah mereka anak-anak yang soleh solehah dan berjaya dunia akhirat. Amin..

Nota : Terperasan pulak yang follower cam kurang satu.. emm ada yg unfollow la kot tu.. Haha.. Maybe blog saya tak best erk?? Hihi.. Takpelah... tak kecik hati pun, tu kan hak memasing.. saya menulis untuk tatapan dan kenangan mereka yang tersayang. I love My blog biarpun saya jer yang perasan syok sendiri dengan blog saya.. (^_^)

5 Komen Cerita Hati:

Chic Na said...

mana pegi mood ayue tu? cepat2 cari.. hehe.. makin pandai dhia ek ajak2 jalan.. ;)

Sally Samsaiman said...

budak kak..perangai mmg macam-macam :)

Puan Kutu said...

samalah adam macam aiman.all d time menguji kesabaran.tmbh2 bab mandi,sekali dua ckp dia bodo je..high volume baru jalan.haha

afia so far masih lg baik,tak kira berubah bulan ke tak..kedepan2 tak tahu la..:)

seriously sy tak kisah org unfollow..klu follow un tp tak bersahabat,tak mengomen,tak ada komunikasi dua hala buat apa.hehe

P#eoniX said...

heheheh...relek arr...ko pon bz nagn anak-anak gak...sok kalau dah boleh tinggal anak-anak aktif balik jer bw lah...heheheh...

Fais-SKA said...

Amin =) hrap jd anak yg cerdik, soleh dan solehah..akak kena byak bersabar..budak2 biasalah 2 degil skit kot..hmm bab unfollow 2 xthu la..mcm2 boleh jd..mgkin dia delete blog ke..he3 siapa thu kan =)..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

♥ Copyright © 2013 reserved to Myself. Template Edited by Cik Rose Cute