Selamat berkunjung ke blog saya. Semoga kunjungan anda dengan niat yang baik. Blog ini sekadar mengisi ruang waktu cerita hidup saya dan aktiviti homeschooling saya bersama anak-anak. Semoga bermanfaat untuk semua. Wassalam.

Lovely Followers

Saturday, 7 September 2013

Biskut Buah Kanna


 Biskut ini sebenarnya dah lama buat tapi tak update je kat sini.
 Lepas balik daripada cuti raya hari tu kan, saya sangatlah teringin nak makan biskut ni. Sebenarnya biskut ni kalau raya, arwah kak sepupu saya suka buat dan kalau nak makan hanya ada kat rumah mak sedara dan rumah arwah. Tapi dah lama tak merasa biskut ni.. Ini memang antara biskut yang saya suka makan zaman kecik jika bertandang ke rumah mereka waktu dulu-dulu tapi sekarang dah takde dah mereka buat sebab semuanya tunjuk ajer kan.. Hihi..

Saya pun cubalah buat tapi........... emm tak sama rasa dengan rasa yang pernah saya makan. Resepi ni lembut sikit dan gebu, yang saya pernah makan tu agak keras sikit. Walau camtu pun, habis jugak saya makan satu balang tu.. Hihi..
Resepi : Biskut Kanna
Sumber : Majalah saji

A: 250gm mentega + 50gm gula castor
B: 1 biji kuning telur, 1 sk pewarna hijau, 1 sk esen pandan
C: 300gm tepung gandum, 100gm tepung jagung, 30gm serbuk badam, 20gm susu tepung

> satukan bahan A dan gaul sebati.
> masukkan bahan B dan kacau rata.
> Masuk C dan uli hingga jadi doh lembut.
> terapkan dalam acuan, bakar 150c selama 15-20minit.
> Dah siap baru letak jem dan cantumkan biskut tu.

4 Komen Cerita Hati:

S.K.A said...

nmpak sedap..hm xpnah pula sy mkan biskut ni..

Puan Kutu said...

rajin la awak buat biskut.sy tk berapa pandai,plus malas.hehe

adda syuhada said...

sedapnya....

P#eoniX said...

x penah rase...heheheh...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

♥ Copyright © 2013 reserved to Myself. Template Edited by Cik Rose Cute