Selamat berkunjung ke blog saya. Semoga kunjungan anda dengan niat yang baik. Blog ini sekadar mengisi ruang waktu cerita hidup saya dan aktiviti homeschooling saya bersama anak-anak. Semoga bermanfaat untuk semua. Wassalam.

Lovely Followers

Sunday, 7 April 2013

Dalam banyak-banyak............


Dalam banyak-banyak mainan............... itu jer yang dia nak? Lawak pun ada.
Adam sekarang dah tak macam dulu, sekarang dia dah makin bijak. Tak dapat mainan sangat pun, dia tak kisah sangat dah. Setiap kali masuk shopping  Mall, dia memang akan ajak ke sudut mainan tapi dia sekadar tengok-tengok dan cuci mata je. Kalau kami tak offer dia apa-apa, dia diam jelah dan kalau dia rasa nak apa-apa pulak, dia akan minta izin tanya boleh atau tak belikan. Lega sikit bila dia kurang berperangai sangat kalau ke mana-mana sekarang ni cuma satu je... kena jaga perut dia.. Tak boleh lapar, bila dia lapar dia akan moody.. Haha.. Yelah, bila lapar kan tenaga takde dan otak pun tak boleh berfikir dengan baik.. (^_^)

Semalam ke Mydin Mall... dan dalam banyak-banyak mainan tu, ini yang dia nak.. Senyum je kami.. (^_^)
 Tak tahulah apa ke namanya ni. Kalau saya panggil benda ni orang payung terjun. Hihik.. Beli dua, RM2. memang lawak Adam nih.. Dalam banyak-banyak ini yang dia nak. Haha... Agaknya dia dah tak tahu nak apa sebab dah banyak mainan kat rumah kot.
Awal-awal ni memang duk main jelah.. nanti dah bosan entah ke mana dicampaknya benda tu. 
 Ini cara-cara main yer.. Dia siap ajar saya lagi. Dah ada dua, "Satu untuk ibu, satu untuk Adam", katanya kan.. 
Melayan si anak bermain buat hati jadi tenang. Melihat si anak tersenyum gembira buat hati jadi riang. Terima kasih Ya Allah di atas kurniaan-MU dan amanah-MU ini kepada kami. 
Buatmu anak ibu, kamu tetap hebat di mata ibu, kamulah yang terbaik di hati ibu. Semoga kamu membesar menjadi insan berguna yang membanggakan kami. 
Ibu dan abah sayang kamu!!

6 Komen Cerita Hati:

P#eoniX said...

lain btol muke adam bile botak...heheheh...nampak makin besar...hehhehe...

LYAfrina said...

hihi
ada lg ye mainan ni.. igt zaman2 kt je dulu.. dh lama x jumpa mainan ni.. nostalgia sungguh... ni mesti tgk upinipin main ni..

Riedaffya ibrahim said...

adam x nak susahkan mak ayah dia kan..gud boy adam

AdaM Hawa said...

sekali tgk.. apa yg lain pada adam.. rupanya rambut dia dah pendek.. cam askar rupenya.. pas tu main payung terjun.. lagi la..
adam dah besar ibu.. adam dah tau x nak membazir.. good boy adam!

Kesuma Angsana said...

budak2 lelaki mmg minta benda2 cam ni lah

Chic Na said...

mainan ape tu adam? hehe.. suka dia tgk org2 tu terjun. ;)

entri penghargaan utk ayu.
http://thecoklatblog.blogspot.com/2013/04/terima-kasih-vi.html

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

♥ Copyright © 2013 reserved to Myself. Template Edited by Cik Rose Cute