Selamat berkunjung ke blog saya. Semoga kunjungan anda dengan niat yang baik. Blog ini sekadar mengisi ruang waktu cerita hidup saya dan aktiviti homeschooling saya bersama anak-anak. Semoga bermanfaat untuk semua. Wassalam.

Lovely Followers

Saturday 30 March 2013

~Kemas Bilik~

Disebabkan sudah berniat petang tadi nak mengemas dan ubah sikit susun atur bilik adam, maka mak buyung ni merajinkan jugalah diri kemas bilik adam. Fuhh penat jugak tapi saya buat slow-slow lah kemasnya tu. Takdelah selasak seperti biasa. Hahak.. Mak buyung pun risau nak over sangat buat kerja berat. Tapi kemas bilik adam tadi takdelah angkat berat sangat pun. Just alihkan rak buku dia dan tempat mainan dia jer. Itu pun dah mengah dan berjam jugaklah nak boleh siap kemas. Mahu takkan, penat sikit berenti jap tarik nafas pastu baru sambung balik mengemas. Hihik.. (^_^)

Taraa.... Hasil kerajinan saya.
Asal boleh je kan saya susun rak tu..haha.. Rak tu memang saya beli banyak pun, kat tesco kan murah jer.. Tak kisahlah apa-pun cara susun rak tu, asalkan di mata saya nampak kemas nak susun barang-barang belajar Adam.
Sudut study Adam atau sudut homeschooling Adam. (^_^)
 Yang bertampal di dinding sebelah katil tu ialah Art Corner Adam. 
Apa adam buat tu? Bila dah siap kemas bilik, adam terus nak buat aktiviti. Lukis dan warnakan dengan krayon. Dah pandai belajar mewarna nak guna krayon pulak dah Adam ni..
Siapa yang lukis tu? sayalah yang kena lukisnya dan yang warnakan adam. Mula-mula minta lukiskan ikan, lepas tu ketam, kemudian sotong pulak dan sudahnya buah-buahan pulak... Layan ajelah... (^_^)

Nota : Penat jugak ye fikir cmne nak deco bilik anak ni. Kalau lah bajet tu banyak dan dekat pulak dengan Ikea, kan best.... Haha.. Motif berkata cmni? Haha.. saya sangatlah teringin nak gi kat Ikea tu. Macam best je design perabotnya kan. Huhu.. (^_^)

4 Komen Cerita Hati:

adda syuhada said...

betul tu kalau g ikea tu rasa nk sebijik macam yg diorg deko tu..tp apakan daya tak mampu..huhuhu

fardhila fawwazy blogspot said...

Akak mngandung ek?thniah..:-)

Chic Na said...

berat jugak tu angkat almari tu. rajin betul mak buyong ni. hehe..

Masya said...

adam dah mula tdo sendiri ker??? dah oklah ni.. nak kemas mcm mana lg.. tp biasalah kalau asyik pandang suasana sama bosankan...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

♥ Copyright © 2013 reserved to Myself. Template Edited by Cik Rose Cute