Selamat berkunjung ke blog saya. Semoga kunjungan anda dengan niat yang baik. Blog ini sekadar mengisi ruang waktu cerita hidup saya dan aktiviti homeschooling saya bersama anak-anak. Semoga bermanfaat untuk semua. Wassalam.

Lovely Followers

Tuesday 26 March 2013

Adam jealous erk?


Setiap kali bertandang ke rumah kawan saya yang ada baby kecil, adam pasti meragam semacam aje. Saya baru tegur  je baby tu dan tak riba pun, adam pulak yang lebih-lebih nak ragamnya. Kenapa yer? Jealous kah budak ni? Mungkinlah kot sebabnya kan, kalau saya nak beli apa-apa barang kat adik dia yang bakal kuar tak lama lagi ni, pasti dia buat muka badmood dan tanya macam-macam. Siap cakap lagi, "kan dah ade baju adik"(means baju dia masa baby lah). Amboi kan dia..  memang saya rasa dia jealous lah. Mana kan tidak, jarang sangat dia nak datang main dengan adik dia yang dalam perut ni. Kalau saya panggil meh lah tengok dan rasa adik tendang pun dia buat lambat-lambat je datang dekat saya. Hahaa... Memang kan adam jealous.. Itu belum adiknya keluar lagi tu. Maklumlah jaraknya 4 tahun tu baru dia nak ade adik.. Memang sah-sah lah dia manja dengan saya dan mungkin dia mula rasa makin tergugat takut saya lebihkan adik dia nanti kan. Hihik..

Pregnant kali kedua ni kan, saya pernah kena tahan ward dan di'drip' air 3 botol gara-gara saya demam. Demam sebab kes terlalu penat dan kurang minum air. Pregnant kali ni jugak, saya suka makanan bergandum terutamanya kuih-muih, cekodok pisang.. Siap ada orang belanja lagi kuih yang saya duk ngidam dan bila saya yang cari sendiri tapi tak dapat. Terharu tau kat akak tu yang saya panggil dia Kak Sue yang belikan kuih ni kat saya. Pelik kan, time saya nak sangat tu lah, mencari situ sini tak ketemunya. Orang lain lak yang belikan.. Hihik..
Kuih inilah yang saya maksudkan tu.. Tq kak sue sebab belanja saya hari tu.. 

Nota : Semakin hari semakin dup dap dup dap hati ni... Semoga dipermudahkan nanti hendaknya.
 Inshaa Allah.. Besok saya kena gi checkup lagi... :)

2 Komen Cerita Hati:

Chic Na said...

mesti la jeles selalu sorang je kan. mula2 je kot. lama2 mesti sayang adik. :)

Masya said...

ni sri ayu kan... biaslah masa teringinlah dia menguji kesabaran ktkan.. nak mencari x jumpa...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

♥ Copyright © 2013 reserved to Myself. Template Edited by Cik Rose Cute