Selamat berkunjung ke blog saya. Semoga kunjungan anda dengan niat yang baik. Blog ini sekadar mengisi ruang waktu cerita hidup saya dan aktiviti homeschooling saya bersama anak-anak. Semoga bermanfaat untuk semua. Wassalam.

Lovely Followers

Tuesday 26 March 2013

Aktiviti : Belajar Tengok Jam

Lagi aktiviti with my lovely son. 
Tool ni saya download and print kat web makinglearningfun. Lepas tu gunting dan susun secara rawak guna ring binder clips tu. ~Ni versi saya yang malas nak gi laminate, so cara saya : Guna plastik kemudian stapler kan.. Hahaa. Ok tak?.~
Adam cuba match kan cara tengok jam tu dengan waktu yang sepatutnya lah.. Yang dia faham, pukul 1 dan seterusnya tu nampak cam OK lah.. Tapi bila tengok jarum pendek kat nombor 1 dan jarum panjang kat nombor 6, mulalah dia compius.. Hihik.. Takpelah... nanti lama-lama ok ler tu. Sekadar nak bagi dia happy dan familiar je cara tengok jam dan bukan terlalu nak mengharapkan setiap hasil pembelajaran tu terus jadi bagus dengan sekali ajar je kan. Kesian jugak kat anak. Bagi dia masa dan ruang. Try ajar lagi next time pulak kan... :)

4 Komen Cerita Hati:

LYAfrina said...

suka lya baca xtvt ayue dgn adam..serius lya pon minat & tringin nk cuba cara ayu.share lah byk2 ya...

Unknown said...

seronok adam belajar erk..

AdaM Hawa said...

ibu adam yang sangat rajin.. semua buat sendiri.. good job!

Masya said...

anak saya pun confuise cara tgk jam ni hahaha.... pernah sekali di bagi ayah pukul 3 6 hahaha.. mcm mana tu... pening jugak..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

♥ Copyright © 2013 reserved to Myself. Template Edited by Cik Rose Cute