Selamat berkunjung ke blog saya. Semoga kunjungan anda dengan niat yang baik. Blog ini sekadar mengisi ruang waktu cerita hidup saya dan aktiviti homeschooling saya bersama anak-anak. Semoga bermanfaat untuk semua. Wassalam.

Lovely Followers

Saturday, 30 March 2013

Sebelum dia tido......

Sudah menjadi kebiasaan, sebelum tido pasti dia minta bacakan dia buku cerita. Dia nak membaca sendiri setiap helaian tu, dia masih bertatih lagi nak membaca dan hanya perkataan mudah je dia dapat baca. Jadi tugasan sayalah kena baca sama-sama dengan dia. Bila ada perkataan yang mudah, saya akan minta dia yang bacakan. Begitulah cara saya untuk dia turut sama belajar perkataan apa yang ada dalam buku cerita tu yang dah dia belajar sebelum ni kan. Contohnya perkataan saya, itu, ini, ada, bapa, apa, kita, kata dan lain-lain yang hanya dua sukukata tu saya tunjukkan kat dia dan suruh dia baca, lepas tu barulah saya sambung baca perkataan susah yang adam masih tak boleh baca lagi. Tak sabar saya nak tengok dia boleh membaca buku cerita sendiri sebenarnya tau. Buku cerita adam kebanyakkannya banyak yang dipinjam dari library. Saya memang suka bawa adam ke library dan akan pinjam buku sampai 12 buah buku. Banyak kan? Sebabnya kad ada 3 dan setiap orang boleh pinjam 4 buah buku. Biasanya saya dan abah adam akan guna kad kami untuk pinjam buku adam. Itu yang adam boleh pilih banyak sikit untuk buku dia. Kami berdua pulak hanya akan pinjam dua buah buku jer.. Hihik.. (^_^)

Nota : Adam masih batuk..dah seminggu kot batuk dari hari bawak ke klinik jumaat lepas. Rindukan abahnya sampai tak berapa sihat jadinya si kecik saya tu. 

2 Komen Cerita Hati:

~ KaiSara AiMan PunYe BloG ~ said...

Bgus la akak ajr Adam mengeja dan mmbaca pd usia muda...xyah tnggu nk g tska dlu br nk bljr kn:-)

Masya said...

cuba bg adam minum madu.. harap dapat legakan batuk dia...

amirpun sekarang nak tdo.. mintak sy bacakan buku...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

♥ Copyright © 2013 reserved to Myself. Template Edited by Cik Rose Cute