Selamat berkunjung ke blog saya. Semoga kunjungan anda dengan niat yang baik. Blog ini sekadar mengisi ruang waktu cerita hidup saya dan aktiviti homeschooling saya bersama anak-anak. Semoga bermanfaat untuk semua. Wassalam.

Lovely Followers

Tuesday 12 June 2012

-Aktiviti riadah Adam-


Sejak Abah Adam dah ada hobi baru iaitu berbasikal ni, Adam pun akan sibuk join sama tiap kali Abah dia nak berbasikal. Biar dia kayuh sekejap dan dekat-dekat je pun. Adam tak follow pun abah dia pusing jauh. Jarang sangat aku bawak turun bawah basikal dia tu. Kalau rajin barulah aku bawak turun bagi dia kayuh kat bawah blok je. 

Sebabnya..............
Adam masih belum pandai kayuh basikal sepenuhnya lagi. Dia baru pandai kayuh separuh separuh je dan tak pusing penuh pedal tu. Penat dah aku ngajornye tapi dia tetap kayuh separuh jugak. Separuh maksudnya di sini hanya 180 darjah je dia pusing pedal tu (betul ker?hahaha.. aku pun kompius). Bergerak basikal dia tu tapi lambatlah sikit. Kata Jiran aku, nanti dia akan pandai sendirilah lama-lama nanti. Anak dia pun macam tu jugak dulu. OK... Lega sikit aku dengarnya dan normal lah tu rupanya. Hihik.. :)

Memang anak abah kan? (Abah Adam nampak kurus pulak dalam gambor ni. Magik nih.. Haha)
Mata dia duk pandang Taman Mainan dah tu sebenarnya.
Abah teruskan kayuhan dan Adam stop kat Taman. :)

Adam Akmal, Kau lah Permata hati Ibu..........
Saat kamu riang ketawa adalah saat yang menggembirakan Ibu.
Saat kamu menangis kerana demam/sakit adalah saat yang menyakitkan Ibu.
Tiada yang membahagiakan Ibu melainkan melihat kamu ketawa bahagia.
Harapan Ibu semoga kamu menjadi insan berguna dewasamu kelak.

5 Komen Cerita Hati:

IntaNBerliaN said...

comellah basikal adam tu :-)

Masya said...

NANTI LAME² PANDAILAH TU.. ANAK SY DULU PUN DAH 3 TAHUN BARU PANDAI KAYUH BTL2...

AdaM Hawa said...

elok budak² main basikal.. tapi kene peratikan.. takut jatuh..

Chic Na said...

ibu tak join sekali ke? kalo satu family kan lg best. :)

fardhila fawwazy blogspot said...

lama xnaik basikal..seronok je nampk adam main:)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

♥ Copyright © 2013 reserved to Myself. Template Edited by Cik Rose Cute