Selamat berkunjung ke blog saya. Semoga kunjungan anda dengan niat yang baik. Blog ini sekadar mengisi ruang waktu cerita hidup saya dan aktiviti homeschooling saya bersama anak-anak. Semoga bermanfaat untuk semua. Wassalam.

Lovely Followers

Monday 7 May 2012

Entry Tertangguh-Terjah LA Hot Spring-


Sebenarnya ini adalah entri tertangguh dan lupe nak update kat sini.. Ada cerita lucu kami di sebalik nak jejak kaki ke Kolam Air Panas La ni..

Kolam Air Panas La : Kawasan air hangat ini terletak di pendalaman Hulu Besut kira-kira 28 km dari Bandar Jertih, Terengganu. Pusat Pelancongan ini atau lebih dikenali dengan panggilan La Hot Spring telah dibuka kepada orang ramai sebagai tempat pelancongan pada tahun 1992 sempena perlancaran Ekspo Pembangunan dan Pekan Budaya Daerah Besut.

Okay.......... Sebenarnya kami dah sampai ke sini selepas cubaan kali ke-2..Haha.. Sebab ape cubaan pulak kan sebab nya cubaan pertama kami tersesat jalan. Masa tu memang main redah je ikut jalan mana entah. Siap masuk kawasan felda dan kiri kanan memang banyak kelapa sawit ditambah pulak jalan yang bengkang-bengkok. Sampai pertengahan jalan tu... aku rasa nak pening dan mintak abah adam patah balik nanti kita pergi lain kali jelah. Yelah mana tidaknya dengan keadaan jalan macam tu, rasa macam tak bernafas bila tengok semua sawit je.. Tambah pulak risau takut ke lain pulak perginya kalau teruskan.. hahaha.. Maka patah lah balik kami. Masa tu kalau tak silap umur adam baru je 11Bulan. Memang balik rumah sampai ter demam aku dibuatnya gara2 kami sesat jalan.. Siapa suruh tak baca signboard betul2 kan.. Hahaa..

DAN.... Buat kali keduanya, kami pergi lagi sekali untuk tunaikan jugak hajat nak kenal tempat ni. Itu pun baru je pergi... Adam dah 3 tahun dah baru berjaya jejak kaki kat sini. Sungguh ambil masa yang lama kan.. Hihik.. Kali kedua pergi, betul2 follow signboard warna coklat yang besar tu. Haaaa... Rupanye sangatlah senang jalannya.. Takde sangat bengkak-bengkok pun..Straight aje.... Dan sebelum sampai tu kami jumpe lah simpang tempat kami patah balik masa cubaan 1st time dulu tu.. Yang lawaknya tak sampai 1 Km je pun dah nak sampai pintu masuk.. Rupanya kes pertama yang tak sampai tu kami lalu jalan lain yang masuk kawasan felda dulu. haha.. Bukan tak boleh lalu jalan lagi satu tu.. boleh je pun sebenarnya tapi sebab dah pening kan terpaksa patah balik lah. Al-kisahnya lah kan. Tapi bila di ingat balik kejadian tu, lucu pulak rasa. Orang lalu jalan senang, kami lalu jalan yang buat pening.. Moral of story nye, tengoklah signboard betul2 dan bertanyalah pada orang.. :) 
-Pintu Masuk-
 -Adam & Abah Adam-
-Kolam 1-
 -Kolam 2, Abah Adam boleh selam kejap dalam ni, panas gak tu- :)
Cantik kan!!!
Amik gambor dah ler.. Sempat rendam kaki je kejap kat kolam ni..
 -Ibu Adam & Adam sedang mandi air sungai, like sister and brother kan..hahaha-

Apa yang boleh aku katakan : Tempat ni memang best!!! Sesuai untuk riadah seisi keluarga. Air kolam tu memang betul2 panas. Aku berani rendam kaki je. Kan banyak kolam..pilih jelah nak yang panas tahap mana. Yang bestnya lagi, ada air sungai jugak yang sesuai lah untuk anak2 kecil mandi. Mungkin lepas ni akan pergi lagi kalau mak/FIL datang boleh lah bawak diorang ke sini.. Sementara masih belum diposting ke lain lagi lah.. Lepas ni confirm tak sesat dah. :) 

4 Komen Cerita Hati:

P#eoniX said...

hakhakhak...salah jalan ke nak pakai shortcut tuh??heheheh...n'way sy ske ge kolam air panas memalam...baru best...hehehe....x pernah lagik jejak yang kat trg tuh...huhuhu...

Unknown said...

Musim2 panas terik mcm skrg mmg sesuai bawa anak mandi manda. Mak pak pun nak join jugak kan?
Akak tak sempat lagi, kat Sabah ni susah nak jumpa air terjun, kalau laut keliling pinggang jumpa.

AdaM Hawa said...

wah!! bestnya..

cik dah faridah said...

walaupun dok kat trg..tp x pernah smpi pun kat situ..huhu..nmpk cam besh...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

♥ Copyright © 2013 reserved to Myself. Template Edited by Cik Rose Cute