Selamat berkunjung ke blog saya. Semoga kunjungan anda dengan niat yang baik. Blog ini sekadar mengisi ruang waktu cerita hidup saya dan aktiviti homeschooling saya bersama anak-anak. Semoga bermanfaat untuk semua. Wassalam.

Lovely Followers

Thursday 16 April 2015

math is fun : tambah,tolak dan wang


Assalamualaikum..

Matematik adalah salah satu subjek belajar yang disukai Adam.  Ini cara mudah, jimat dan cepat untuk ajarkan anak. Ibu tunggu printer topup ink baru boleh print lebih banyak worksheet. kali ni ibu buat sendiri ye.. 


Sebelum ni adam keliru dengan pengiraan duit syiling.. lepas buat aktiviti ni.. alhamdulillah, dah boleh faham.. Lepas ni senanglah nak membeli aiskrim kat kedai ye..
ini pulak soalan penambahan yang ringkas untuk Adam.  
Penolakan.. Tahniah anak ibu.
Tahun depan adam dah darjah 1. Ibu sekarang dalam proses mengajar dia untuk kenal sifir ringkas dan mengajar dia cara menulis supaya tulisan lebih cantik..

Tahun depan sebenarnya dah banyak permintaan adam ni. Nak masuk taekwando lah pulak... Kalau dah minat, ibu akan usahakan ye nanti. 

1 Komen Cerita Hati:

Puan Kutu said...

bagus klu hafal Sifir awal..skip count 5 tu yg pentong..sbb nk tgok jam..sifar dua tiga empat Lima nti dajah dua la.dajah Satu tambah tolak je.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

♥ Copyright © 2013 reserved to Myself. Template Edited by Cik Rose Cute