Selamat berkunjung ke blog saya. Semoga kunjungan anda dengan niat yang baik. Blog ini sekadar mengisi ruang waktu cerita hidup saya dan aktiviti homeschooling saya bersama anak-anak. Semoga bermanfaat untuk semua. Wassalam.

Lovely Followers

Tuesday 23 April 2013

Hujung Bulan..........


Setiap hujung bulan......GAJI? Yup memanglah dapat gaji kan.. tapi apa yang diutamakan dulu?
 Ini dia yang diutamakan dulu
.
.
Segala hutang piutang dan bil-bil.. Fuhh memikirkan semua itu separuh gaji habis.. (bukan gaji saya tapi encik suami punya) Haha.. Loan rumah dan kereta je dah berapa dah.. Bil pulak dengan celcom, TM, astro dan seangkatannyalah, total semua memang fuhh banyak jugak rupanya. Normal lah tu dan semua orang pun camgitu jugak. Hihik.. 

Saya cukup bersyukur sebab punya seorang suami a.k.a Abah Adam yang pandai manage soal kewangan. Hihik... Saya rasa dia lagi pandai manage dari saya sebab saya ni boros sikit dan sebab tu saya serahkan kat dia. Biasanya wife yang selalu manage soal kewangan keluarga kan, tapi saya tidak... saya lebih suka Abah Adam yang uruskan. Tugas saya, sediakan checklist je termasuk list shopping. Haha.. Part itu saya sangat suka. Nak beli apa, ambil je dan Abah Adam yang akan bayarkan. Of course lah dia yang bayar, kata majikan saya kan, jadi saya tuntut gaji saya time shoppinglah. (^_^)

Dia takdelah sampai nak sekat-sekat apa yang saya nak cuma saya ni kenalah berpada-pada meminta. Saya juga perlu faham situasi dan tahap kemampuan suami. Alhamdulillah... sepanjang hidup dengan dia, cukup segalanya dia sediakan. Tak mewah tapi sederhana. Kalau nak makan kat mana-mana pun, setakat ni mampu lagilah pergi sebab dia tak berkira soal makan. Syukur dengan setiap rezeki yang dikurniakan-NYA YANG MAHA ESA kepada keluarga kami. 

Inilah majikan tersayang saya merangkap My Soulmate, my teman gadoh-gadoh dan dialah segalanya.... Wah tiba-tiba kan macam ayat membodek je nih.. Muahaha..
.
.
Kami kenal dah hampir 9 tahun, dan hidup bersama dah nak hampir 6 tahun... Doakan kebahagiaan kami hingga akhir hayat.  (^_^)

Nota : Terdetik juga di hati ni kadang-kadang tu terasa ingin juga sama-sama membantu suami menambah sumber kewangan. Tapi itulah.... Abah Adam macam lebih suka saya duk rumah jer. Haha.. Atau mungkin saya yang sebenarnya rasa seronok duk umah? Hihik.. Rasa macam kekok je saya ni nak keluar bekerja... Hati tu kadang-kadang mahu tapi kadang-kadang kata biarkan jelah dulu.. Haaa camne tu?  (^_^)

8 Komen Cerita Hati:

Unknown said...

duduk rumah pun still boleh jana pendapatan kan :)

P#eoniX said...

hehehhe...bagi seorang lelaki lebih suke bini dye dok umah layan anak n tunggu dye balik keje....heheheh...tapi,kat umah pon boleh buat bisness ntok ilangkan bosan kan??kan??neh pandangan aku lah...pandangan ko munkin berbeza ikot keselesaan...heheheh...separuh gaji buat bayar bil tuh yang x syok!!!huhuhuhhh!!!

adventure mama said...

semoga berbahagia..lame tu..sy ngan hubby kenal campur kawen pun br 4 thn...hehe

Unknown said...

hujung bulan mmg pk bayar hutang aje kan..hee biase la tu..sy pon sama

Anonymous said...

standardlah tu !

Tie HT said...

hubby akak pun suka akak duk rumah..
kita duk rumah je lah jadi full time housewife :)

Faez D Lafee said...

Menarik bile ad consideration dari 2 pihak.. :)

Following your blog so singgah2 la blog saya n follow me okay.. :D

http://delafeesencyclopedia.blogspot.com/

Chic Na said...

biasa la tu hujung bulan bayar hutang.

semoga berkekalan. ;)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

♥ Copyright © 2013 reserved to Myself. Template Edited by Cik Rose Cute