Selamat berkunjung ke blog saya. Semoga kunjungan anda dengan niat yang baik. Blog ini sekadar mengisi ruang waktu cerita hidup saya dan aktiviti homeschooling saya bersama anak-anak. Semoga bermanfaat untuk semua. Wassalam.

Lovely Followers

Tuesday, 2 April 2013

~Buku Baru~

Lain yang dicari lain pulak yang saya beli. Itulah kalau dah masuk kedai buku, kalau tak beli sesuatu rasa macam tak syok pulak. Haha.. Asalnya saya mencari buku Aktiviti Fonetik Ekspres 1 & 2, tanya pekerja kedai tu dan saya siap tunjuk gambar buku tu lagi yang ada dalam handphone saya.. haha. poyo benar saya ni kan. Tapi katanya takde kat outlet sini.. Kena cari kat outlet kedai buku tu di KB Mall.. Emm, next time pulak lah nampaknya baru dapat beli buku tu. Weekend ni kot maybe gi KB jap.. Itu pun kalau abah adam rajin nak ronda ke sana. (^_^)

Apa yang saya beli kat adam? 
Ini haaa.... buku baru kat dia. Satu jer beli sebab apa yang dicari takde. (^_^)
 Sesuailah kot untuk dia tengok-tengok sambil baca. Takdelah dia bosan sangat nak belajar baca ayat dan perkataan bila ada buku lain dan boleh jugalah dia ulangkaji. Barulah boleh tengok samada dia menghafal atau tidak perkataan. Yelah kadang tu kan, abah adam selalu ingat Adam hafal ayat-ayat yang dia baca dalam buku Bacalah Anakku tu. 
Ada jugak terselit sedikit aktiviti kat dalam buku ni. Oklah tu kan, 2 in 1.. haha.

Nota : Hari ni, masa ambil adam balik dari tadika, cikgu dia beritahu saya supaya esok bawa Iqra' 2. Alhamdulillah, Adam belajar Iqra' dah masuk buku Iqra' baru setelah 3 bulan dia belajar membaca Iqra' 1 di tadikanya. Doa makan, doa tidur, dan selawat-selawat yang ustazahnya ajar setiap pagi tu pun dia dah boleh ingat dan selalu je dia sebut kat rumah ni. Syabas anak ibu, ibu bangga dengan Adam. Semoga anak ibu membesar dengan baik dan menjadi yang terbaik untuk ibu abah. 

6 Komen Cerita Hati:

Chic Na said...

good boy adam. cepat belajar. ibu pun rajin mengajar. :)

Riedaffya ibrahim said...

makin rajin si adam kan..

Masya said...

alhamdulillah kan dah ckp adam ni cpt belajar budaknya.. ni buku baru eh...

AdaM Hawa said...

Alhamdulillah.. cepat adam dah tukar Iqra' 2..

Cho Zila said...

cantik gak bukunyer... kalerpul gitu.. 2 in 1 lagi.. oklertu...

P#eoniX said...

hahahah!!!dah pandai bace doa dah.....teringat mase kecik-kecik dulu blajar masuk tadika...tapi,aku neh dulu kat tadika penakut jumpe@berkawan ngan orang...heeheh...dah x der drama nak ge skoll lagik dah??

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

♥ Copyright © 2013 reserved to Myself. Template Edited by Cik Rose Cute