Selamat berkunjung ke blog saya. Semoga kunjungan anda dengan niat yang baik. Blog ini sekadar mengisi ruang waktu cerita hidup saya dan aktiviti homeschooling saya bersama anak-anak. Semoga bermanfaat untuk semua. Wassalam.

Lovely Followers

Saturday 2 February 2013

Tunaikan Permintaan Dia ~Sekut Dahlia~


Dua hari lepas.... mood nak panaskan oven yang sekian lama tak dipanaskan tu datang. Hihik.. Memang dah lama tak pakai oven tu lepas je ramadhan yang lalu kan. Ajaklah si kecik adam tu sama tolong ibu dia ni. Plan asalnya saya nak buat muffin tapi adam pulak pandai-pandai buat request nak kuih raya bunga. Itulah yang dia panggil untuk biskut dahlia ni. Maka terhasillah 'sekut dahlia' dari kerajinan dua beranak ni. Saya suka ajak sama adam tolong saya sebab itu yang boleh buat dia rasa saya sangat hargai dia. Seronok bila sama-sama buat aktiviti di dapur. Saya mintak dia tolong tuangkan tepung dan masukkan bahan-bahan je. Walaupun dia anak lelaki, saya rasa tidak ada salahnya kalau ajak sama join buat biskut ni. Mana tahu bila dia besar nanti dia akan ingat moment di dapur menolong ibu dia kan. :)

 "Meh adam tolong letak ceri"
Ni dia mintak balang kuih raya tu dan tolong isi. Katanya,"nak letak dalam ni macam hari raya". Hahaha.. Raya apa adam? Raya cina je yang terdekat.. Biskut ni memang kegemaran kami sekeluarga. Mak buyung ni pun sebenarnya memang nak makan biskut ni jugak. Itu yang layankan ajelah membuatnya. Hihik.. :)

0 Komen Cerita Hati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

♥ Copyright © 2013 reserved to Myself. Template Edited by Cik Rose Cute