Selamat berkunjung ke blog saya. Semoga kunjungan anda dengan niat yang baik. Blog ini sekadar mengisi ruang waktu cerita hidup saya dan aktiviti homeschooling saya bersama anak-anak. Semoga bermanfaat untuk semua. Wassalam.

Lovely Followers

Friday 1 February 2013

~Ragam seorang budak yang bakal jadi 'abang adam'~


Adam selalu sangat nak berkepit dengan saya. Mandi pun harus saya yang mandikan. Waktu dia belajar pun harus saya jugak yang temankan. Main game PS2 tu pun harus saya jugak main sama-sama dengan dia. Boleh dikatakan semuanya nak saya jer... Makan nasi pun tiba-tiba menggatal nak bersuap je kerjanya. Semakin dekat dia nak jadi 'abang adam' semakin mengada-ngada lak dia. Yang saya hairan tu, dia anti sangat dengan abah dia. Tak nak dekat-dekat dengan abah dia dan dia kata tak nak kawan dengan abah, nak kawan dengan ibu je. Amboih, mengada kan.. Kesian abah dia terpaksa ler bersabar dengan karenah adam sejak akhir-akhir ni. Ada ketikanya sweet jugak rasa bila dia mengada camtu tapi kadang-kadang tu rimas jugak. Hihik.. Mahu tidaknya kan, asyik nak bermanja je dengan saya dan dia dah jadi macam 'baby' la pulak. Nak kan perhatian lebih sebabnya mungkinlah dia takut saya dah kurang sayang dia bila ada adik nanti. Haruslah saya explain kat dia nanti yang kasihsayang kami tetap sama untuk dia walaupun dia bakal jadi abang tak lama lagi. 

Apa yang saya geram sangat tu, dia jadi makin kuat merajuk. Kalau merajuk, sikit-sikit menyorok tepi kerusi, bawah kerusi, dalam bilik lah.. Hahaha.. Tapi bila pujuk, kejap je OK lah dia. Mengada betul kan!! Layankan ajelah... kerana itulah situasi yang harus saya hadapi. Perasaan saya pula berdebar-debar jugak...... Macamanalah penerimaan adam nanti dan ragamnya selepas tu. Lagi berdebar nak berdepan situasi 'sakit yang dirindui tu'. 
~Gaya budak bakal jadi abang merajuk, frust menonggeng kah?? Hahaha~

Nota : Mental dan emosi terpaksa kuat di saat-saat berhadapan pelbagai ragam putera tersayang ni dengan keadaan diri yang juga harus dijaga sama. Sabor jelah!!!

1 Komen Cerita Hati:

Unknown said...

comei dia merajuk...adam oh adam...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

♥ Copyright © 2013 reserved to Myself. Template Edited by Cik Rose Cute