Selamat berkunjung ke blog saya. Semoga kunjungan anda dengan niat yang baik. Blog ini sekadar mengisi ruang waktu cerita hidup saya dan aktiviti homeschooling saya bersama anak-anak. Semoga bermanfaat untuk semua. Wassalam.

Lovely Followers

Sunday, 5 August 2012

Persiapan Raya?


Baju raya dah beli? Beg raya? Kasut raya? Tudung raya? Pinggan mangkuk raya? Duit raya? Langsir raya? Haaaaa.... banyak benar raya raya tu kan.. Tapi saya tidaklah begitu.. Tiap kali raya nak tukar semua benda baru. Oh, itu bukan cara saya.. :)
Abah Adam tanya saya, "Nak tema ape? Baju ape?". Saya jawab, "Emmm macam malas je nak beli baju raya tahun ni. Nak pakai yang lepas ajelah kot, boleh?". Hai ade kot-kot pulak kan, macam nanti tu ada je terbeli tu.. Hihik..

Tahun ni nak cuba untuk bersederhana dalam menyambut raya. Tema tahun ni pun ikut suka beli mana yang berkenan. Apa yang dibeli baru haruslah keperluan si kecik Adam. Mana-mana ibu pun, keperluan anak itu yang jadi keutamaan tiap kali lebaran kan. Teringat masa saya kecil dulu pun begitu, dengan adik beradik yang ramai ni, mak utamakan baju anak-anak dari baju dia sendiri. Emmm.. rasa macam nak hadiahkan sesuatu untuk mak sempena lebaran yang dekat jugak dengan hari ulangtahun kelahirannya. Semoga dapatlah saya tunaikan hasrat hati saya ni. InsyaAllah.......

Biskut-biskut raya yang saya buat akan dibawa pulang separuh ke rumah bonda yang telah di request oleh adik. Maka kena buat lebih sikitlah biskut tu. Hihik.. Takpe, si kecik Adam kan ada yang suka tolong. :)

Nota : Yang dah settle buat masa ni kasut saya dan seluar jeans Adam. Nanti nak cari tudung saya dan keperluan hero-hero saya jelah. Cukuplah tu......... Berbelanja biarlah berhemah kan, nanti lepas raya pun mahu makan jugak.. Hehhee...

5 Komen Cerita Hati:

Chic Na said...

org yg dah ada anak selalu dahulukan anak ek. sendiri punye tak kisah pun ada ke tak. bagusnya.

~ KaiSara AiMan PunYe BloG ~ said...

bgus la tu,blh jimat skali..hihi..family dila xprnh ada tema warna bju ry..kitorg suka lain2 colour,br ceria skit warna warni..hihi..

Kesuma Angsana said...

sikit2 lah x 100% siap lagi

IntaNBerliaN said...

utk alisha lum beli lg ni tp utk sy dah beli.. hihii

P#eoniX said...

rajin buat biskut sendiri..akuh neh yang malas buat kat kwdai mak jah je...kih...kih...kih...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

♥ Copyright © 2013 reserved to Myself. Template Edited by Cik Rose Cute