Selamat berkunjung ke blog saya. Semoga kunjungan anda dengan niat yang baik. Blog ini sekadar mengisi ruang waktu cerita hidup saya dan aktiviti homeschooling saya bersama anak-anak. Semoga bermanfaat untuk semua. Wassalam.

Lovely Followers

Saturday, 4 August 2012

Abah belanja Ayam Kepsi...


Semalam.......... Kami makan ayam kepsi (kfc). Ingatkan nak berbuka puasa kat luar terus tapi saya masak jugak dan berbuka dulu di rumah. Goreng bihun je pun... Lepas dah magrib, barulah keluar makan ayam pulak. Dalam pukul 8.30pm jugaklah keluarnya dari rumah. 
 Adam suka sangat dapat makan ayam kepsi ni. Tapi yang spicy tu memang pedas sungguh.. Pedas desit orang ganu kata.. Saya pun makan dalam terpaksa je.. Sedap lagi spicy macam biasa kan.. hehehe..
Sebelum balik rumah sempat lagi singgah tengok kasut.. Tu yang berhasil rembat dua pasang sebab ade offer kat vern tu.. Dua pasang ni = RM30. Murah tak? :)

Sebenarnya ada cerita yang menyentuh hati saya..........
Dalam keseronokan saya keluar untuk makan tu, saya ternampaklah seorang pakcik sedang gigih mengumpulkan kotak, tin dan kertas masuk dalam keretanya berdekatan dengan tempat parking kereta kami. Sangat tersentuh hati saya saat melihat keadaan itu. Saya rasa macam sayu pulak bila lihat pakcik tu masih gigih mencari rezeki sedangkan saya nak pergi makan. Sungguh rasa bersyukur sangat dengan hidup saya sekarang walau tak mewah tapi cukup segalanya. Alhamdullilah... Saya selalu jugak ajar Adam untuk bersedekah bila tiap kali ke pasar malam bila ada yang memerlukan. Tapi sebenarnya kan, saya rasa lagi sedih bila teringatkan ayah dan bonda saya. Saya sedih sebab buat masa ni saya tidak mampu lagi memberikan mereka kemewahan. Jika ada sikit saya berilah jugak sikit pada mereka.  Selebihnya saya hanya mampu berdoa untuk kesejahteraan mereka. Bonda saya pernah berkata, "bukan harta mahupun wang ringgit yang mak nak dari anak-anak, cukuplah kalau anak-anak bahagia dan ingat dekat mak". Memang saya sebak bila mak saya pernah katakan itu kepada saya satu ketika dulu bilamana saya mengadu padanya yang saya kecewa tidak lagi mampu berkerjaya seperti yang saya impikan. Ya Allah, lindungi dan kasihanilah Ibu Bapaku dan panjanglah usia mereka. Murahkanlah rezeki mereka dan rezeki kami.. Amin..

7 Komen Cerita Hati:

una imana said...

wah....murahnyer...huhuhu...nak jugak...godaan ni..hehhe

adda syuhada said...

adda suker plak ngn ayam ni..pedas2 rangup gitu...heheh

mama aryan said...

sedihkan kalu tgk org2 yg mcm pakcik tu,sbb tu akak jarang nk g pasar malam,sbb kdg2 akak sedih tgk keadaan kat pasar mlm tu..

Chic Na said...

bestnya makan kepsi. tersentuh hati baca citer tu. bersyukur seadanya.

rieda_ffya said...

hehee..best mkn kepsi bulan pose ni ye ayue..yerlah, pada ibu bapa kebahagian mereka hanya pada kebahagaian anak2...tetiba tingat mak ku..

~ KaiSara AiMan PunYe BloG ~ said...

sdapnye kepsi..hihi..btul,bhagiakn ibu bapa dh ckup..hrta xpnting..yg dirindui ank2.. ala,rindunya mak n arwah abh..huhu

Masya said...

murahnya berbaloi²....

bab mak ayah ni mmg sayu kan.. lagi² nak raya ni .. sbg anak mestilah nak hulur sikit² walau tak banyak.. doakan mereka sihat walafiat.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

♥ Copyright © 2013 reserved to Myself. Template Edited by Cik Rose Cute