Selamat berkunjung ke blog saya. Semoga kunjungan anda dengan niat yang baik. Blog ini sekadar mengisi ruang waktu cerita hidup saya dan aktiviti homeschooling saya bersama anak-anak. Semoga bermanfaat untuk semua. Wassalam.

Lovely Followers

Thursday, 17 May 2012

-Apam Polkadot-


-Order by kawan Abah Adam- 



Wednesday, 16 May 2012

Breakfast Dgn Gooey Choclate&Creamcheese CC


Hati masih tak tenteram bila baca entri kat blog LYA. Sampai termimpi-mimpi pulak. Hahaha.. Poyo betul aku. -Sorry- Tak sangka pulak yang blog pun boleh diremove..Emm. sayang dan sedih kalau terjadi pada aku. Inilah blog tempat aku catat segalanya tentang aku, anakku dan cerita kami. Aku masih login menggunakan acc yahoo. Baru je buat acc gmail tapi masih tak faham lagi. Kena godek betul-betul kasi faham tutorial LYA tu. Bak kata LYA, sediakan payung sebelum hujan. Tadi buat pun jadi haru biru kejap. Entahlah kenapa tiba-tiba tak boleh bukak blog use acc email lama. Try punya try baru dapat. Yang acc baru tu masih author aje. Bukan admin, belum tukar sebab tak faham. Dah lah aku ni baru je dalam dunia blogging ni. Hahaha. Siapa kat sini boleh bantu aku? Angkatlah tangan. :)

Ok.. Tinggalkan dulu bab tak tenteram aku tu. Nanti citer lain. Ini nak citer breakfast aku pagi ni. Bekpes dgn kapkek. Jangan jealous yer.. Resepi asal amik dari SIS DIANA. Ini buat untuk kali kedua. Entah kenapa jatuh cinta pada kek yang ade gabungan choc dan cheese macam ni. Hehe..




Resepi boleh tengok kat SINI. First buat dulu agak comot.. Yang second ni okay sikit rupanya. :)

Nota : SELAMAT HARI GURU buat mereka yang bergelar Guru. Kerana tunjuk ajar mereka yang bergelar Guru, Kita berjaya hari ini. Kerana didikan mereka yang bergelar Guru, kita dapat kehidupan yang baik pada hari ini. Terima kasih buatmu Guru. 

Tuesday, 15 May 2012

Bila dia main Ombak, aku yang risau....


Sesetengah budak ada yang suka main ombak dan ada yang takut ombak kan. Yang si Adam aku ni  pulak, pantang jumpa pantai mesti dia akan minta izin nak mandi. Kalau ikutkan aku ni memang risau nak bagi dia main ombak walau dijaga rapi oleh abahnya. Aku ni tak pandai berenang. Sebab tu aku takut ombak dan sungguh risau bila adam seronok sangat duk main ombak. Kadang tu aku jadi mak guard dia kat tepi. Sanggup basahkan seluar sebab nak jaga dia. Haha.. kadang kalau aku tarik-tarik dia jangan ke tengah sangat dia mula lah buat muka tak best kerana diguard ketat oleh ibu dia. Nak tahu macamana seronoknya dia dapat mandi laut, haaa.. inilah koleksi gambar riang-ria dia ketika bermain dengan ombak masa kat kampung hari tu.

-Mula-mula menerjah ombak-
-Tengah seronok buat gaya otomen dalam air-
 -Muka fedup sebab tak puas main, orang dah ajak naik.hahaha-

Sesekali main ombak best sebenarnya, cuma kena hati-hati sikitlah kan kalau budak-budak ni. Aku pun teringin jugak sebenarnya nak main ombak hari tu tapi segan la pulak. Hahaha. Apepun, aku happy bila tengok dia happy. :)

Sunday, 13 May 2012

Jom Pekena Nasi Kukus.........


Dek kerana kerinduan pada Nasi kukus Ayam Goreng Berempah, ku suarakan jua hasrat hati ku itu kepada Abah Adam. Maka, lunch tengahari hari ini ber menu kan nasi kukus lah. Cuma satu kedai itu je yang berjaya memikat hati aku sampai hanya kat situ je menjadi pilihan pertama kalau teringin nak makan nasi kukus. Aku ingat lagi masa kali pertama abah adam bawak kami makan kat kedai tu. Asalnya kawan dia yang bagitahu ada kedai nasi kukus sedap kat situ.
 
Kedai nya sempoi je, ala-ala warung gitu. Kedai nasi ni kat Pekan Jerteh, jalan menghala ke  jalan Hospital Besut, sebelah Klinik Kesihatan dan berhadapan Pejabat Pos Jerteh. Serius bagitahu yang kalau sebelum ni aku memang tak pernah perasan pun ada satu kedai makan best kat situ. Haaa.. jangan pandang pada rupa kedai je tau, kadang kan kedai yang biasa-biasa ni lah lagi sedap tau. :)

Ternyata memang sedap pun, manakan tidaknya setiap kali makan kat situ memang licin ku kerjakan. Aku ni jenis yang kalau sedap memang aku makan sampai habis, kalau kureng ke....... memang tak habis sangatlah. Entahlah, memang aku selalu macam tu kalau aku makan kat kedai. Macam bagus je kan aku ni!! Abah Adam selalu marah dan cakap aku ni memilih. Tapi kat rumah sedap ke tak sedap ke, boleh je makan sampai licin.. Hahaha. Pelik kan??

Nasi kukus + seketul peha/dada ayam goreng berempah + lauk kari dalca + sambal = RM6 jer sepinggan. Bagi aku cukup murah dah tu. Tambah pulak ayam goreng rempah dia memang sedap. Yang bestnya, tiap kali makan, rasa nya tetap sama dan tak pernah ada berubah atau rasa kurang. Itu yang tak cari nasi kukus kat kedai lain dah.. :)



Nota : Aku masih belum pandai nak buat nasi kukus sendiri dan rasanya malas kot nak buat sendiri. Hahaha.. Nak memudahkan, order jelah kan. :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

♥ Copyright © 2013 reserved to Myself. Template Edited by Cik Rose Cute