Selamat berkunjung ke blog saya. Semoga kunjungan anda dengan niat yang baik. Blog ini sekadar mengisi ruang waktu cerita hidup saya dan aktiviti homeschooling saya bersama anak-anak. Semoga bermanfaat untuk semua. Wassalam.

Lovely Followers

Sunday 5 July 2015

Ajar anak tentang deria rasa : Masam, masin, manis, pahit


Semalam saya buatkan aktiviti ni kat Adam. Oleh sebab dia selalu tertukar garam tu katanya masam... hihi.. saya pun bagilah dia rasa betul-betul supaya lebih masuk dalam kotak minda dia tu apa rasa semua tu sebenarnya... jangan duk main teka je.. :)

 5 bahan je yang ada... Serbuk koko, limau nipis, gula, cuka makan dan garam.

 Uji rasa gitu kan... mudah sikit nak ingat.. ini kalau buat latihan dalam buku, asyik main teka dan agak-agak je jawapan. :)

Hasil jawapannya. 
"oo Adam ingat garam tu rasa masam... masin rupanya, adam tertukarlah", kata Adam.. hihi.

1 Komen Cerita Hati:

Puan Kutu said...

comel Adam garam masam.hehe..dah buat aktiviti camni sampai bila2 tak tukar dh la masak n masin kan.Boleh apply dekat Afia nti..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

♥ Copyright © 2013 reserved to Myself. Template Edited by Cik Rose Cute