Selamat berkunjung ke blog saya. Semoga kunjungan anda dengan niat yang baik. Blog ini sekadar mengisi ruang waktu cerita hidup saya dan aktiviti homeschooling saya bersama anak-anak. Semoga bermanfaat untuk semua. Wassalam.

Lovely Followers

Thursday 31 January 2013

~Suprise Untuk Dia~


Hari ni..... 31/01/13. Sudah sebulan anak ibu bersekolah.
Alhamdulillah berjaya jua anak ibu ke sekolah dan dalam masa sebulan ni hanya ponteng sehari je. Syabas anak ibu!! Walaupun ibu terpaksa berdepan pelbagai emosi nak memujuk kamu setiap pagi tapi ibu bangga dengan kamu sayang. 

Semalam.......... 30/01/13 : Ibu terpaksa gunakan teknik memujuk yang boleh dikatakan giler jugak lah. Haha. Tapi berhasil rupanya. Adam lari balik panjat naik tangga blok sebab tak nak ke sekolah. Takpe... Ibu sabar lagi. Ibu diam sekejap dan mencari idea camne nak pujuk adam. Alasan adam sebab penat... Ok.. Ibu terpaksa berkeras sikit. Ibu kunci pintu bilik dan diam je dalam bilik sambil tu adam kat luar. Adam menangis mencari ibu hinggakan turun tangga blok dan berlari terus ke tadika sambil kata berkali-kali, "Ibu, adam nak gi sekolah, adam nak gi.. Ibu mana?" Melihatkan adam dah berada depan tadika yang masih tercari-cari ibu, berkejaranlah pulak ibu turun tangga dapatkan Adam. Ibu peluk dan pujuk adam, kemudian baru ibu hantar ke tadika. Hari yang mencabar buat ibu.. tapi berjaya jugak memujuk adam. Ibu harap Adam faham tujuan ibu.

Hari ni......... Buat pertama kalinya ibu tengok Adam relax je masa ibu nak hantar ke tadika. Walaupun lambat sikit tapi adam tak banyak ragam mahupun menangis. (Tak kisahlah hantarkan dia lambat pun sebab dia baru je 4 tahun kan. Hihik..) Waktu nak ambil Adam dari sekolah, ibu tengok Adam happy je dengan kawan-kawan dan duk intai-intai kat tingkap dengan muka happy bersama kawan-kawan kat sebelah. Ini menunjukkan adam sebenarnya ada je kawan kat sekolah kan. Ibu harap hari-hari persekolahan seterusnya yang akan datang ni, adam akan OK ye pagi-pagi nak gerak ke tadika tu. 

Sempena adam dah berjaya harungi sebulan persekolahan, Ibu dan Abah belanja kek untuk Adam. Balik je sekolah, terkejut dia dan muka happy je bila ibu bagi kek ngan ada lilin sekali. Hihik.. (salah satu cara nak bagi dia semangat). Ibu katakan kat adam yang kek ni sempena adam berjaya pergi sekolah dah sebulan dan lepas ni tak mahu meragam lagi. 
Harapannya begitulah... :)
 Seronok sangat dapat tiup lilin.. 
~Kek untuk anak Ibu~
We LOVE you so much Adam Akmal. Semoga kamu menjadi anak yang baik dan hanya yang terbaik untukmu akan cuba kami usahakan. 

Nota : Mendidik anak itu sangatlah memerlukan kesabaran yang tinggi. Semoga ku mampu menjadi ibu yang terbaik untuknya. InsyaAllah...

2 Komen Cerita Hati:

kasihibu said...

alahai swuit je adam mcm drama pulak dah
tak apa adam sebaya anak akk si ariq pg td lg pulak dah siap mandi dia tido sampai masuk kelas dia tido gak (",)
akk tinggalkan dia dlm kelas mamai2 lg

Chic Na said...

wahhh ni umpan baek punyer. nasib baik jalan. hihihi..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

♥ Copyright © 2013 reserved to Myself. Template Edited by Cik Rose Cute