Selamat berkunjung ke blog saya. Semoga kunjungan anda dengan niat yang baik. Blog ini sekadar mengisi ruang waktu cerita hidup saya dan aktiviti homeschooling saya bersama anak-anak. Semoga bermanfaat untuk semua. Wassalam.

Lovely Followers

Wednesday 16 October 2013

Belian yang berbaloi baloi....


Tak dinafikan penggunaan baby carrier sangatlah memudahkan. Dulu masa Adam pun memang pakai baby carrier..bila dia besar sikit baru letak dalam stroller. Tapi masa Adam kejap jelah ber baby carrier ni sebab beli lambat. Si Dhia ni pulak memang start 3 bulan dah mula pakai baby carrier kalau berjalan. Senang nak dukung dia dan takdelah lenguh sangat bahu kan.. 

Ini nak cerita belian yang berbaloi-baloi.. Haaa gaya cam ribu riban je membelinya. Last week kami saja-saja menyinggah kat kedai bundle kat jalan Pasir Puteh-Kota Bharu tepi jalan besar tu. Tertarik nak singgah sebab tengok banyak mainan branded yang comel-comel di lay out kat luar kedai tu. Abah AdamDhia jelah yang turun tengok.. saya tunggu dalam kete jer.. bukan sebab malu tapi masa tu Dhia tidur. Nak dijadikan cerita, Abah AdamDhia terjumpalah baby carrier yang masih elok keadaannya dan brand pulak tu. Dia berkenan terus beli dengan harga RM20++. Balik rumah, terus rendam dalam antiseptik dettol dan barulah dibasuh bersih. Kalau beli barang bundle haruslah kena cuci bersih-bersih tau. 

Sebelum ni. Inilah baby carrier yang diguna..
v
v
  Ini yang Adam punya dan digunapakai Dhia. Sekarang dah tukar pakai yang ini.
v
v
 Ok lagi barangnya cuma lusuh tang warnanya je sikit. Ikutkan ok dah pakai yang Adam dulu tu tapi memang kebetulan Abahnya ternampak yang ini hari tu, itu yang boleh ada yang ni.. Bundle pun bundle lah..kalau beli baru pun harga dalam ratus jugak kot.
 Dhia suka duk dalam baby carrier yang ini sebabnya lebih lembut dari yang abangnya punya tu dan kami yang galas ni pun tak rasa sakit atau penat sangat kat bahu tu sebab selesa je menggalasnya.
Lagi best bila boleh galas Dhia dengan posisi dia ke depan. Yang lama tak boleh buat camgini. So, Dhia boleh didukung dalam dua posisi pakai baby carrier yang ini. 
Dengan ini jugak memudahkan lagi saya dukung Dhia untuk hantar dan ambil abangnya kat tadika.

Memang belian yang berbaloi-baloilah walaupun di kedai bundle saje. Ada orang malu tak beli barang bundle? Haha.. saya tak malu pun.. Kadang kan kat bundle tu, ada jer barang yang masih elok lagi tau dan kenalah pandai-pandai pilih serta beli tu biarlah kena pada harga yang sesuai dengan keadaan barang tu.

3 Komen Cerita Hati:

Unknown said...

ala comeinye dhia..makin besar makin geram nengok..kalo beli dan guna memang berbaloi kan..yg sy punye lansung x guna..

Puan Kutu said...

Mmg berbaloi.sy suka brg bundle sbb nk beli yg branded kan ke tak berapa mampu.haha..

Masya said...

janji selesa kan.. x kishalah beli kat mana pun..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

♥ Copyright © 2013 reserved to Myself. Template Edited by Cik Rose Cute