Selamat berkunjung ke blog saya. Semoga kunjungan anda dengan niat yang baik. Blog ini sekadar mengisi ruang waktu cerita hidup saya dan aktiviti homeschooling saya bersama anak-anak. Semoga bermanfaat untuk semua. Wassalam.

Lovely Followers

Wednesday, 11 September 2013

Bila Anak mengadu pening di pagi hari.......


"Ibu.. kenapa pening ni kepala Adam ni.. pusing pusing ni.. tak leh nak bukak mata ni.. tak leh nak bangun ni". Ya Allah... hati seorang ibu mula risau dan saya terus pergi dapatkan dia dengan perasaan yang sangat risau bimbang semua ada.

Saya urut kepala dia dan letak minyak angin nak bagi dia okey sikit. Rupanya dia sakit leher mungkin sebab salah tidur. Sakit urat kat leher tu. Alahai kecik-kecik dah kena sakit camgitu yang orang panggil tidur salah bantal tu. Mahu taknya.. dia suka tidur dengan kepala dia atas bantal peluk. Sejak pagi semalam dia ngadu sakit dan semalam dia tak pergi sekolah. Pagi ini pulak saya kejutkan dia untuk siap nak ke sekolah..haa dia ngadu pening jugak lagi sekali. Mulalah risau kenapalah duk pening pagi-pagi hari kan.. Emmm.. sakit leher dia tu belum baik sepenuhnya kot. Saya dah urutkan dah.. tapi budak kan..nak urut kuat-kuat untuk buang bijik angin tu mana dia tahan sangat. Ada petua lain tak yer? Kesian dia sebab tak leh nak pusing teleng dengan betul dah sebelah kanan dia tu..tambah pulak risau kalau dia ngadu pening. Tapi sempat lagi dia gurau pagi tu, katanya," adam mimpi naik roller coster, tu yang pening kot ni". Muahaha... macam-macam dak Adam nih.. Dalam sakit boleh melawak jugak.

5 Komen Cerita Hati:

Puan Kutu said...

selalunya org dewasa je yg sakit leher tidur salah bantal..budak macam adam ni sebaiknya tidur tanpa bantal..klu nk berbantal pun guna yg nipis2 je..kesian adam..klu tak baik jugak pening dia tu bawak pergi klinik la ekk..

aiman tido nak juga berbantal tggi.pastu dh tidur, bantal kemana dia kemana.hehe..

Riedaffya ibrahim said...

sianny adam..harp cepat sembuh ye

Chic Na said...

salah bantal? hihi.. kesiannya adam.. harap2 adam cepat ok..

S.K.A said...

mmg slah bntal ke?? sy xpnh lg slah bntal pning2..ptua xde..tp ikut kata ibu sy..bgun tido tepuk bntal 3kli..inshaa'Allah leher ok..xpasti mnjadi ke x kt org lain..smoga cpat ok la adam..

Masya said...

sorry baru baca, dah jemur bantal belum, nnt jemur bantal tepuk² kat dia.. lepas tu... ampal koyok kat bahu adam.. harap membantu..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

♥ Copyright © 2013 reserved to Myself. Template Edited by Cik Rose Cute