Selamat berkunjung ke blog saya. Semoga kunjungan anda dengan niat yang baik. Blog ini sekadar mengisi ruang waktu cerita hidup saya dan aktiviti homeschooling saya bersama anak-anak. Semoga bermanfaat untuk semua. Wassalam.

Lovely Followers

Friday 4 September 2015

Diy Pop-sticks games : tambah tolak dan eja 123


Saya beli pop-sticks ni kat mr.diy, lepas tu gugel cari idea apa boleh dibuat bbm guna benda ni. Rupanya banyak juga boleh buat.. ini baru 2 saya diy jadi bahan belajar anak-anak.

1) Puzzle spelling 1-10

 boleh dibuat alat bantu mengeja 1-10 dalam english. Block huruf tu saya guna bloCk huruf dari scrabble. :)

2) math games : tambah dan tolak.

Hanya guna dua bahan iaitu sarang telur dan pop-sticks. Mudah dan murah. Adam suka yang ni.. dapat melatih kemahiran berfikir dia.

1 Komen Cerita Hati:

Puan Kutu said...

Bernas ideanya..kena kumpul batang aiskrim ni kalau nak lg jimat.hehe..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

♥ Copyright © 2013 reserved to Myself. Template Edited by Cik Rose Cute