Selamat berkunjung ke blog saya. Semoga kunjungan anda dengan niat yang baik. Blog ini sekadar mengisi ruang waktu cerita hidup saya dan aktiviti homeschooling saya bersama anak-anak. Semoga bermanfaat untuk semua. Wassalam.

Lovely Followers

Wednesday, 19 August 2015

Aktiviti anak 2 tahun : mari belajar huruf a dan 123


Dhia sudah pun 27 bulan, maknanya dah 2 tahun lebih la. Dhia nampaknya suka nak belajar. Bila tengok abang belajar, dhia pun nak juga. Kadang tu saya guna je bbm yang saya buat masa adam dulu tu je. 

Dhia ni baru 2 tahun, takde la nak tekankan sangat suruh kenal itu ini dengan tepat. Apa yang perlu melatih kemahiran motor halus dia je. Untuk bagi dia kenal huruf dan nombor dengan betul tu masih perlukan bantuan ibu. 

 permulaan awal untuk bagi dhia kenal 123..
 dhia letak ikut warna je sebenarnya tu. :)
 Sticker dot dot ni memang kesukaan dhia. Saya kenalkan huruf a... tapi versi ajar bunyi fonik la.. a bunyinya aaaa. Tahun depan nak mula ajar dhia membaca, semoga dipermudahkan la nanti.
Adik letak kat sini... haa kena tunjuk juga baru betul dia letak. :)

2 Komen Cerita Hati:

raisingmystars said...

Sticker is very good yet cheap material for fine motor activities. Rajin your girl=)

Mommy Rafa said...

saya nak cuba juga aktiviti mcm sis buat utk anak saya 2 tahun 2 bulan. murah yet berkesan.. jemput singgah ke blog saya juga ye :) PROTEIN BAIK UNTUK MEMULAKAN PAGI ANDA

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

♥ Copyright © 2013 reserved to Myself. Template Edited by Cik Rose Cute