Selamat berkunjung ke blog saya. Semoga kunjungan anda dengan niat yang baik. Blog ini sekadar mengisi ruang waktu cerita hidup saya dan aktiviti homeschooling saya bersama anak-anak. Semoga bermanfaat untuk semua. Wassalam.

Lovely Followers

Saturday 14 February 2015

new teaching tool : math beginning skill, letter A and exercise fine motor skill

Diy bahan baru untuk anak-anak. Printer belum topup ink.. ibu dah tak sabar nak buat aktiviti dengan anak-anak. Maka terhasillah ini..
1) saya lukis belon udara panas tu dan guna dot dot sticker. Ini untuk dhia guna nanti.
2) jom mengira tambah untuk abang adam. Saya buat dua tangan dengan manila kad. Buat nombor untuk operasi tambah. Diy lagi dengan plastik.. save bajet betul..hihi. nanti guna whiteboard marker je.
3) letter A untuk kenalkan kepada dhia. Tulis huruf A, guna penutup botol terpakai. ringkas dan jimat. Haha.

Semoga anak2 ibu sukakannya.. jom cuba buat.. :)

1 Komen Cerita Hati:

Puan Kutu said...

Best..semuanya jimat n yg penting kreatif

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

♥ Copyright © 2013 reserved to Myself. Template Edited by Cik Rose Cute