Selamat berkunjung ke blog saya. Semoga kunjungan anda dengan niat yang baik. Blog ini sekadar mengisi ruang waktu cerita hidup saya dan aktiviti homeschooling saya bersama anak-anak. Semoga bermanfaat untuk semua. Wassalam.

Lovely Followers

Thursday 29 October 2015

Diy busy book dari album lama dan diy Kalendar lama

Busy book memang cara terbaik untuk alihkan perhatian anak pada gajet. Anak saya sendiri pun dulu memang addict dengan gajet. Alhamdulillah selepas selalu buat aktiviti hs dengan anak, anak-anak pun jadi kurang hadap gajet ni. Saya bukan la tak bagi terus tapi ada waktu dan limit masanya. Anak saya bukan main games sangat tapi lebih kepada tengok youtube.. tengok utralman,upin ipin, robocar poli tu dan video belajar. Tengok youtube yang kena pantau setiap 5 minit kena intai duk tengok apa. Syaratnya tengok di ruang tamu dan bukan duk dalam bilik.. hihi. Senang nak pantau kan..
Sejak laptop rosak dan tinggal printer je.. mesin laminate pun takde kan.. emm tak dapat la nak buat busy book yang cantik macam orang lain buat. Saya pun terfikirlah apa lagi boleh diguna selain sheet protector. Haaa..jangan nak jadi alasan takde barang takde gajet tu semua tak boleh buat busy book. Barang yang ada kat rumah pun boleh je diy, saya guna la album ni jadikan busy book. Jimat pun jimat. Tak payah keluar modal nak gi laminate. 
Saya tulis je.. tapi nak juga print worksheet letak dalam album ni lagi cantik kan. tunggu laptop dah sembuh la. File yang download pun ada tersimpan dalam external harddisk.. nasib baik simpan folder tu..kepada yang nak buat busy book guna album ni, saya galakkan korang print worksheet dan letak dalam tu.. kalau takde mesin laminate la. :)

Kalendar lama jangan dibuang. Kalau jenis stand camni lagi la sayang kan nak buang. Simpan pun duk dalam almari je. Jom diy jadi buku bacaan mudah anak.. memandangkan saya lukis dan tulis tu, tersangat perlukan kesabaran.. jadi, silalah print je bacaan mudah dan tampal kat kalendar tu. 
SELAMAT MENCUBA!!

2 Komen Cerita Hati:

nini said...
This comment has been removed by a blog administrator.
Puan Kutu said...

sy suka senua yg diy camni..lukis sendiri hidh sentimental value ok..print semua org boleh print.hehe

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

♥ Copyright © 2013 reserved to Myself. Template Edited by Cik Rose Cute