Selamat berkunjung ke blog saya. Semoga kunjungan anda dengan niat yang baik. Blog ini sekadar mengisi ruang waktu cerita hidup saya dan aktiviti homeschooling saya bersama anak-anak. Semoga bermanfaat untuk semua. Wassalam.

Lovely Followers

Friday 26 June 2015

Aktiviti anak 2 tahun : Transfer acitivity


Transfer activity sangat bagus dalam merangsang kemahiran motor halus anak-anak. Ini saya buatkan aktiviti satu tranfer kering dan satu lagi guna cecair. 

Saya menggunakan pom pom ball yang dibeli di kedai Mr.Diy + botol air mineral + sudu + bekas ais yang tak digunakan. Seingat saya dalam RM2.60 satu paket. Sebenarnya macam-macam boleh buat dengan pom pom ball tu.. boleh diguna untuk sorting colour dan juga sebagai alat bantuan untuk mengira.
Ini pula tranfer dalam bentuk cecair. Senduk pun boleh je guna.. mudah je kan tu, guna saja apa yang dirasakan sesuai dan selamat untuk anak beraktiviti tanpa perlu fikirkan modal yang besar. :)

Selepas saya duk ajar dia tranfer cecair ni kan.. dhia dah pandai tuang air dari jug ke cawan dia sendiri.. haha.. kadang tu berebut dia nak tuang sendiri dan tak bagi saya tolong..

0 Komen Cerita Hati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

♥ Copyright © 2013 reserved to Myself. Template Edited by Cik Rose Cute