Selamat berkunjung ke blog saya. Semoga kunjungan anda dengan niat yang baik. Blog ini sekadar mengisi ruang waktu cerita hidup saya dan aktiviti homeschooling saya bersama anak-anak. Semoga bermanfaat untuk semua. Wassalam.

Lovely Followers

Tuesday 10 September 2013

Tutor Tv katanya TV belajar


Astro tutor Tv sememangnya bagi saya sangat bagus. Hihi.. Bukan nak jadi agen astro ke apa erk.. Tapi ini apa yang saya lihat pada anak saya. 
Adam baru 4 tahun tapi dia sangat suka tengok TVIQ atau astro tutor Tv tu yang katanya TV belajar. Channel mana satu pun dia akan tekan sendiri remote tu bila dia rasa nak tengok. UPSR lak tu ditengoknya.. haa kadang tu PMR sekali ditengoknya. Haha..

Tapi... yang buat saya terkejut kejadian spontan masa weekend yang lepas..
Kami ke pantai, biasalah bila hujung minggu adalah hari abahnya luangkan masa dengan kami bawa ronda kan. Sedang kami duduk kat kerusi dan rehat jap... Mr hubby mintakkan saya beli pisang goreng... Abah dia sebutlah, "tolong belikan goreng pisang boleh?"
Apa reaksi Adam??

Haa dia pi tegur abah dia.. "Eh abah, bukan goreng pisang lah... pisang goreng.. apalah abah ni. Kan kat tv belajar tu cakap gitu." kiki.. Abah dia pandang saya..terkena aku katanya.. hihi.. Saya pun ingatkanlah abah dia kenapa Adam boleh kata spontan camgitu kan..ala yang macam cikgu Lisa cantik tu cakap la kan.. Kan pernah tengok sama dia hari tu.. Baru abah dia paham. Tak sangka pulak kami yang Adam boleh ingat dan belajar juga dari astro tutor Tv yang menurut dia Tv belajar tu kan.. Bagus jugak erk rupanya.. Ada juga yang dia dapat tangkap dan pelajari kat situ. Alhamdulillah.. sweet lak ibu rasa. (^_^)
Semoga anak-anak ibu membesar dengan sihat dan kuat. Menjadi insan yang cemerlang di dunia dan akhirat. 

Ya Allah.. kurniakanlah kesihatan yang sentiasa baik buat anak-anakku dan jadikanlah mereka anak-anak yang soleh solehah. Amin..

3 Komen Cerita Hati:

Puan Kutu said...

anak2 mmg cepat belajar dengan tv..pandai adam..:)

Unknown said...

anak2 kecil mmg cepat pick up dengan persekitaran dia kan..

Masya said...

termalu abah adam yer... hahahaha

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

♥ Copyright © 2013 reserved to Myself. Template Edited by Cik Rose Cute