Selamat berkunjung ke blog saya. Semoga kunjungan anda dengan niat yang baik. Blog ini sekadar mengisi ruang waktu cerita hidup saya dan aktiviti homeschooling saya bersama anak-anak. Semoga bermanfaat untuk semua. Wassalam.

Lovely Followers

Tuesday 10 September 2013

~Tips Mendidik Anak~


Terbaca post ni di fb dan suka nak share kat sini sebagai panduan untuk diri sendiri juga.

 Hendak mendidik anak pun kena ikut tahap rupanya kan.. kalau umur bawah 6 tahun macam Adam nih, emm tak boleh sangat nak mengharapkan dia buat sesuatu tu dengan sempurna dan sentiasa displin je.. Kena ikut tahap demi tahap.
Rupanya selama ini saya banyak silap untuk bercakap dengan anak dengan cara yang betul dan penggunaan ayat-ayat yang betul. banyak kena ubah dan belajar untuk tenang semasa memberi arahan. Huhu.. Kadang-kadang hati tengah stress, itu yang memberi arahan pada anak pun main cakap jer..



Ya Allah..jadikanlah anak-anakku Adam dan Dhia menjadi anak yang taat, hormat dan berbakti kepada ibu abah. rahmatilah mereka dan berkatilah kehidupan mereka. Amin.

5 Komen Cerita Hati:

Masya said...

nak membesarkan anak² zaman moden ni bnyk yg kita kene belajarkan... x sama mcm zaman kt kecik dulu²... huhuhuhu

Jenny Lilly said...

Suka tengok entry ni..
Boleh jadi panduan untuk didik anak dan bercakap dengan anak..
Salam perkenalan..

Puan Kutu said...

Dah byk kali baca,cuma nk praktikkan tu kadang2 tersasar.almaklum la kita hanya ibu biasa yg ingin menjadi luar biasa..:)

IntaNBerliaN said...

a'aa betoi tu.. sk yg gambar pertama tu.. baru nampak arini

P#eoniX said...

tahniah!!!banyak betol yang ko blajar untuk bercakap ngan anak sekalipon...bukan sume orang nak blajar...gud job!!ehehehe...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

♥ Copyright © 2013 reserved to Myself. Template Edited by Cik Rose Cute