Selamat berkunjung ke blog saya. Semoga kunjungan anda dengan niat yang baik. Blog ini sekadar mengisi ruang waktu cerita hidup saya dan aktiviti homeschooling saya bersama anak-anak. Semoga bermanfaat untuk semua. Wassalam.

Lovely Followers

Wednesday 10 July 2013

~Tart Telur : Tunaikan permintaan anakanda~


"Ibu, dah lama kan ibu tak wat kek, wat kuih.. dah lama adam tak makan". Katanya pulak kan.. Yang sebenarnya saya yang rindu nak buat tart dan makan tart telur ni. Dah habis pantang..bolehlah makan telur. hari tu duk tengok member buat dan post kat fb, adoii tak dapat nak menahan perasaan dah.. apalagi..teruslah buat malam semalam.. boleh jugak wat makan sahur juga + berbuka nanti pun. Tart ni boleh tahan lama kalau simpan dalam peti ais.. (^_^)
Saya buat semalam dapatlah dalam 25 ketul dan fillingnya tu saya buat setengah adunan aje..memang ngam-ngam jelah dengan semua kulit tart tu. Filling ni untuk 50 biji kulit tart kot. Yang adunan untuk kulit tart tu memang selalu saya buat dapat dalam 22-25 biji. saya pernah buat tart telur ni dalam entri ini dulu dan saya menggunakan resepi yang sama. 
 Jom semak resepi DI SINI.

Nota : Komen dari Adam, "Sedaplah kuih ni tapi pahit sikit yang kuning dia tu sebab ibu letak cat ke? tapi adam habis makan". Kiki.. ibu terlebih letak kaler kuning tapi tak kuat pun rasanya dan still sedap jer.. wah puji diri sendiri lak..hahaha.. Abah Adam pulak makan jer... dia memang suka tart telur dari cheese tart.. (^_^)

5 Komen Cerita Hati:

Masya said...

hohohoho .. sedapp tu.. tpkan kalau buat yg pakai kulit roti canai atau pai lg sedapp tau... nyum².. adehh terliur dibuatnya...

Abil Fikri Ahmad said...

Salam Ramadhan n selamat berpuasa pada seluruh keluarga di sana..Saya pun pengemar egg tart!

fardhila fawwazy blogspot said...

wah!rajinnya wat tart..sdap tu;-)

Puan Kutu said...

nmpk sedap tartnya..sy ni tak pernah buat tart..tak berapa suka.en suami sukalah..:)

Unknown said...

sy tengok terliur..tgk resepi ayu ye

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

♥ Copyright © 2013 reserved to Myself. Template Edited by Cik Rose Cute