Selamat berkunjung ke blog saya. Semoga kunjungan anda dengan niat yang baik. Blog ini sekadar mengisi ruang waktu cerita hidup saya dan aktiviti homeschooling saya bersama anak-anak. Semoga bermanfaat untuk semua. Wassalam.

Lovely Followers

Saturday 8 June 2013

~Terima Kasih Buat Kamu~


Sepanjang kehamilan.......... apa yang diidamkan semuanya dilayan.
Waktu menanti kelahiran di ward..... dia yang menemani dan buat lawak segala bagai untuk redakan rasa takut gementar saya cuma satu je dia tidak dapat menemani iaitu di saat saya bertarung melahirkan anak kerana proses kelahiran secara pembedahan tidak membenarkan suami masuk menemani. 
Sepanjang tempoh berpantang............ sangatlah berterima kasih kepadanya kerana banyak membantu. Untuk anak kedua ni barulah dia berkesempatan menjaga saya dalam pantang kerana boleh bercuti lama. Masa Adam dulu tak dapat buat begitu sebab masa tu dia bergelar student di KTU dan saya stay kat kampung.
Tapi kali ni.... barulah dapat lihat dia menjaga saya ketika dalam pantang. Kata orang kalau nak tengok tulus atau tidak kasih sang suami tu, lihatlah bagaimana dia menjaga kita ketika kita sakit.
Alhamdulillah... dia tak kekok membantu sepanjang tempoh berpantang. Dia lah yang masak untuk menu pantang saya dan dia jugalah yang buat kerja rumah termasuklah mandikan Dhia pagi dan petang. Tak sangka pula pandai jugak dia masak, yelah jarang sangat boleh tengok Mr.hubby saya tu masak. Menu berpantang saya ialah sup sawi+carrot dan ikan panggang. Itulah menu hari-hari saya.. Siap ada fishball ikan fresh lagi dia buatkan dalam sup sayur tu. Hihik.. 
 Terima kasih buat kamu Mr.hubbyku a.k.a Abah Adam dan Dhia.
Berbaki lagi seminggu cuti Mr.hubby sebelum dia mula masuk kerja kembali dan lepas ni saya kena berani kuatkan diri buat kerja rumah dan atur jadual sebaiknya. 

Terima kasih Mr.hubby ku kerana kamu banyak membantuku. Terima kasih kerana menjagaku dan anak-anak. Terima kasih untuk segalanya...
 Semoga dengan adanya Adam dan kelahiran si puteri comel Dhia, rumahtangga kita akan lebih ceria dan bahagia. Inshaa Allah. 
Nota : Doakan yang baik-baik untuk kami yer..

5 Komen Cerita Hati:

P#eoniX said...

heheheh....mr hubby malas nak tunjuk skill memasak tuh...skill tuh diperlukan untuk mase-mase tertentu jer...hakhakhak...jan marah gurau jer...kih!!!!kih!!!!kih!!!

Puan Kutu said...

untung dpt suami macam ni.dpt la rasa air tangan suami,klu tak asyik kita je yg masak..hehe

Unknown said...

pandai en hubby masak ye...semoga berkekalan kebahagiaan itu buat ayu dan family

Unknown said...

untung dapat suami yg boleh membantu mcm tu

Masya said...

betuah ayue tau dapa suami mcm ni.... x semua org mampu buat..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

♥ Copyright © 2013 reserved to Myself. Template Edited by Cik Rose Cute