Selamat berkunjung ke blog saya. Semoga kunjungan anda dengan niat yang baik. Blog ini sekadar mengisi ruang waktu cerita hidup saya dan aktiviti homeschooling saya bersama anak-anak. Semoga bermanfaat untuk semua. Wassalam.

Lovely Followers

Monday 17 June 2013

~Sekadar Renungan dan Peringatan untuk diri sendiri~

Saya tak perasan yang saya menegur Adam adakalanya cara salah saya tu rupanya. Mula-mula saya memang tegur... "Adam duk diam sikit". Dua tiga kali cakap ulang benda yang sama... memang last-last saya berleter panjang lebar meleret-leretlah jadinya. Dah jadi macam marah dan paksaan kadang tu. Patutlah bila tegur banyak kali dia pandai buat dek aje... Ikut tu memang dia ikutlah arahan atau teguran saya tapi dengan mukanya yang ala-ala fedup jer sebab asyik kena bebel je kan.. Muahaha.. Kena tukar cara ler nampaknya yer.. Dah memang jadi mak ni memang suka membebel kan.. (^_^)
Selalu juga amalkan tapi adakalanya terlepas cakap ayat salah gak kadang tu.. Selalu beri pujian kalau anak berjaya buat sesuatu... Memang berbeza kalau guna ayat pujian positif dengan cara cakap negatif..  sama juga guna perkataan 'jangan' dalam menegur pun tak berapa digalakkan kan.... saya lebih suka guna 'tak boleh' kalau menegur anak.

5 Komen Cerita Hati:

Anonymous said...

yup betul tu, tq share sama yer

Chic Na said...

kalau kita pun suka orang tegur lembut2 mcm tu kan. hihihi..

AdaM Hawa said...

rumah ni dah cantik la.. meriah.. lip lap lip lap..

Puan Kutu said...

mmg cuba yg terbaik tp kita ni manusia biasa jugak..semoga dpt improvedkan diri menjadi seorang ibu yg baik dlm mendidik anak

Masya said...

budak² suka kalau dipuji, amir pun pandai memberontak kalau asyik berleter jer...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

♥ Copyright © 2013 reserved to Myself. Template Edited by Cik Rose Cute