Selamat berkunjung ke blog saya. Semoga kunjungan anda dengan niat yang baik. Blog ini sekadar mengisi ruang waktu cerita hidup saya dan aktiviti homeschooling saya bersama anak-anak. Semoga bermanfaat untuk semua. Wassalam.

Lovely Followers

Monday 10 June 2013

Eksperimen : Timbul vs Tenggelam

Bila Adam minta ajak buat aktiviti.. cuba jugalah diri ni mencari masa yang sempat. Semalam lepas magrib Dhia tidur elok, jadi bolehlah spent time sekejap dengan Adam buat aktiviti homeschool dia. Sekarang Adam excited nak belajar dunia sains..
 Mula kenal apa itu tenggelam apa itu timbul. Antara barang yang dibuat ujikaji ialah gunting,bola getah, pensel, ketip kuku, batu, paku, duit syiling, berus gigi, belon dan juga plastik.
 Muka seronok bila ibu dapat spent masa dengan dia.. (^_^)
 Bila dah buat ujikaji, buatlah catatan kan.. Ekceli tu buku aktiviti sains Adam.. Ada lak topik cmgini,itu yang bereksperimen semalam untuk bagi dia lebih cepat faham.
A untuk timbul dan B untuk tenggelam.

Nota : Teringin nak tukar wajah blog dan masih menunggu samada tempahan saya diterima atau tidak sebabnya belum direspon lagi..hihik.. Semalam nak tukar templates..tapi tak menjadi..itu pasallah header pun jadi senget.. nak centerkan pun tak menjadi pulak dah..apakah saya tidak pandai edit bila dashboard dengan interface baru ni?? memang tak pandai..haha.. tak faham + takut jadi makin macam-macam.. Harapnya nanti adalah jawapan dan adalah yang sudi editkan untuk saya..Huhu.. (^_^)

2 Komen Cerita Hati:

Puan Kutu said...

bagusnya ibu sempat lg buat aktiviti dengan adam time dhia tido.ibu aiman tggu habis pantang dulu kot.kealasan melanda.aiman ni bukan macam adam,klu tak ketuk mmg tak jalan.hehe..

Masya said...

idea bgs ni, nnt awak soh dia bezakan haiwan , syur dan buah.. sbb amir pun ada belajar mcm tu kat sekolah.. sy rasa budak tadika skrg mmg ada subjek sains lah dlm pelajaran dia org sbb anak sy pun belajar sains.. 5 thn.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

♥ Copyright © 2013 reserved to Myself. Template Edited by Cik Rose Cute